سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

مستمر بودن آموزش پدافند غیرعامل، کنترل کننده بحران ها

پدافند غیر عامل کنترل کننده بحران‌ها با بهره‌گیری از ابزار آموزش در طول سال باید مستمر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزایی در مراسم نمادین پدافند غیر عامل در همدان با اشاره به اینکه کشور ما کشوری است که در معرض تهدیدات داخلی و بیرونی قرار دارد، گفت: تهدید بیرونی همان مشکل دشمنان با ماهیت انقلاب اسلامی و تهدید داخلی همان بلایای طبیعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: کشور ما روی خط گسلهای حادثه‎خیز و بلایای طبیعی زیادی قراردارد، گفت؛ «آمادگی» یک بحث فطری است که علاوه بر آن عقل نیز حکم می‎کند برای مقابله با بلایای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه بااشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ملتی که آمادگی مقابله و دفاع از خود در برابر مسائل و مشکلات را نداشته باشد ملت زنده‌ای نیست.

خزایی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با استفاده از دانش بشری موفق به کاهش و کنترل بلایای طبیعی شده‌اند، افزود: یک زلزله کوچک در کشور تلفات زیادی را به دنبال دارد و این نشان می‎دهد هنوز آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی را کسب نکرده‎ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: باید از تجربیات گذشته در راستای مقابله با آسیب‎ها و بحران‎های طبیعی بهره ببریم، ادامه داد: پدافند غیر عامل به معنای کنترل بحران‌ها با بهره‌گیری از ابزار آموزش است.

وی با بیان اینکه این هفته یک هفته نمادین گفت: این آمادگی‎ها و آموزش‎ها در طول سال مستمروجدی گرفته شودوهر چه آمادگی لازم برای مقابله با آَسیب‎ها را داشته باشیم به همان اندازه در برابر مشکلات مصون خواهیم بود.

انتهای پیام/ غ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.