مدیر کل استاندارد استان گفت: آسانسورهای ادارات استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

آسانسورهای ادارات استان وضعیت مطلوبی ندارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال های اخیر مشکلات مالی در حوزه اجرایی وجود داشت افزود: برنامه عملیاتی که درسازمان مصوب شده با عنوان برنامه کوتاه مدت و سالانه  بالای 50 درصد اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: آسانسور دستگاه های اجرایی و دولتی وضعیت خوبی ندارند به طوریکه در بازرسی های سال گذشته از 53 آسانسور ادارت، آسانسور استاندارد وجود نداشت.

وی به عملکرد شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 40 پروانه صادر، 17 پروانه ابطال و پنج پرونده نیز تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه  استان همدان با توانمندی کارشناسان در تدوین استانداردهای ملی  استان همدان عملکرد قابل توجهی داشته است، افزود: با اقدامات انجام داده با وجود تصویب50 استاندارد ملی در سازمان برای استان 30 سند با پیشنهاد استاندارد همدان افزایش داده شد.

مددی به  تجدید نظر 150 سند در 10سال گذشته اشاره کرد واظهارداشت:این موضوع  امسال انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کنترل کیفی از بازوان توانمند سازمان های اجرایی هستند که در این زمینه چهار هزار و 300 نفر ساعت آموزش تکمیلی و بازآموزی دیدند تا بتوانددر ارتقاء کیفیت موثر باشند.

وی اذعان داشت:  در حوزه صدور نشان استاندارد اجباری که خروجی فرآیندها را نشان می دهد تاکنون 40 پروانه کابرد نشان استاندارد اجباری در استان صادر شده است همچنین واحدهای هم که فعالین خود را به تازگی آغاز کرده اند ویا واحد هایی که برای تولید بیشتر اقدام کردند نیز نشان استاندارد صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه  امسال  115 نشان استاندارد تمدید شد یادآور شد: نظارت بر صادرات و واردات نیز در اولویت استاندارد استان قرار دارد ودر این باره  386 پرونده بررسی و 500 بازرسی فنی نیز از واحدهای تولیدی فعال انجام شده است.

وی به طرح طاها اشاره کرد وافزود: سازمان از چند سال پیش طرح طاها را برای نظارت بازار اجرایی کرده که هدف این طرح نا امن سازی بازار داخلی برای کالای کم کیفیت و بی کیفیت است وباید گفت در این زمینه دو هزار و 300 بازرسی هم انجام شده است.

این مقام مسئول  به پایش و نظارت بر کالا نیز اشاره کرد اظهار داشت:30 نمونه بازرسی از مراکز توزین انجام شده و 200 وسایل سنجش سنگین و دو هزار و 500 وسیله سنجش سبک نیز مورد آزمون قرار گرفته و علامت گذاری شده اند.

وی بیان کرد: یک هزار و 300 جایگاه برآیند کالیبره کنترل و نظارت شده اند همچنین 20 آزمایشگاه در سطح استان در بخش های مختلف فعالیت میکنند وبه دستگاه ها ، پروژه ها و مردم خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه   413 مجوز بهره برداری آسانسور در استان صادر شده است تصریح کرد: به دستگاه های اجرایی فرصت ده روزه داده شده که تأییدیه فنی دریافت کنند درغیر این صورت برخورد قانونی و پلمپ خواهند شد.

محمد مددی گفت: 14 اعلام جرم در واحدهای تولیدی صنایع غذایی در استان انجام شده است که این واحدها در حال بررسی هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه استان 10 واحد تولیدی برای انتخاب واحدهای برتر استان معرفی کرده است، خاطر نشان کرد: 7واحد برتر استانی، 6مدیر کنترل کیفی، برتر شناخته شدند واز 2 واحد ساعی نیز تجلیل شد.

وی به وضعیت مطلوب پایش جایگاه های سوخت اشاره کرد وافزود: عدم انطباق با استاندارد در جایگاه های سوخت به صورت جزئی بوده است.

مددی ادامه داد: از 42 واحد جایگاه CNG استان همدان تعدادی از واحدها در شرایط بحرانی عدم انطباق با استاندارد قرار دارند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه امسال  جعل علامت عمدی مشاهده نشده است ادامه داد:  در استان 42 واحد تولیدی دارای کد تولید طلا هستند که 11 آزمون و نمونه برداری از مراکز تولیدی انجام شده اما عدم انطباق با استاندارد بحرانی مشاهده نشده است.

مددی با بیان اینکه 450واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد هستند، اظهار داشت: این واحدها در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد دارای کارتابل هستند.

مددی بیان کرد:  سازمان ملی استاندارد تنها سازمانی است که آزمایشگاه‌های آن؛ آزمایشگاه مرجع کشور است و می‌تواند بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی اعتباردهی کرده و بخش خصوصی، متخصصین و نخبگان را به فعالیت وهمکاری دعوت کند.

وی اظهار داشت: در همین زمینه می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در نخبگان و متخصصان به ویژه با محوریت استادان دانشگاه‌ها بهرمند شویم.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.