سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تعامل با مسئولین رمز توفیق شورای هیئات مذهبی است

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی تربت‌جام گفت: هيئات مذهبی را می‌توان پايگاهی برای عزاداری شيعيان دانست که در آن بسياری از مکاتب اسلامی آموزش داده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی‌اکبر اکرامی افزود: ساماندهی به اين هيئات يکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و مراجع تقليد بوده که وظيفه ساماندهی و رسيدگی به اين هيئات به عهده شورای هيئات مذهبی که زير نظر سازمان تبليغات اسلامی است، واگذار گرديده.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به جايگاه پراهميت هيئات مذهبی گفت: شبکه وسيع هيئات مذهبی با داشتن ده‌ها هزار عضو فعال، بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی، تبليغی جهان تشيع به شمار می‌آید که دارای جايگاهی والا، ظرفيت وسيع و نقش قابل‌توجهی در تعميق و گسترش فرهنگی اسلام ناب محمدی (ص) و توسعه باورهای دينی جامعه است.

وی افزود :ضرورت سازمان‌دهی و ساماندهی بیش‌ازپیش اين مجموعه بزرگ و انجام فعالیت‌های فرهنگی، دينی در هیئت‌های مذهبی که خواستگاه بروز و همچنين مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تفکرات خرافی و انحرافات در قالب تهاجم فرهنگی و به دليل توجه ويژه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقليد ضرورت تشکيل شورای هيئات مذهبی احساس و با تأييد مقام معظم رهبری اين شورا تشکيل شد که مسئوليت ساماندهی و هدايت اين زنجيره بزرگ تبليغی را در زيرمجموعه سازمان تبليغات اسلامی عهده‌دار است.

رئیس شورای هيئات مذهبی تربت‌جام گفت: هيئات مذهبی تشکل‌های دينی هستند که متکی‌به‌خود مردم است و از طرفی شورا، حلقه اتصال هيئات به سازمان تبليغات اسلامی است. مأموریت‌های مهم اين شورا در سه سطح شهرستان، استان و مرکزی تعریف‌شده و رصد، اولویت‌های فرهنگی، آسیب‌ها و مشکلات پيشروی هيئات مذهبی، برنامه‌ریزی جهت ارتقاء سطح آگاهی‌های دينی اعضای هيئات مذهبی و تغذيه فکری فرهنگی آن‌ها، نظارت و بازرسی مستمر از هيئات مذهبی، رسيدگی به اختلافات پیش‌آمده هيئات، بررسی آسیب‌ها و انحرافات مراسم مذهبی و اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت رفع آن‌ها، تصميم سازی فرهنگی، دينی پيرامون هيئات مذهبی در راستای تحقق اهداف مکتب عاشورا و اجرای برنامه‌های فرهنگی تأثيرگذار برای هيئات مذهبی است.

اکرامی افزود: اکنون حدود 180 هيئت مذهبی در شهرستان وجود دارد که تماماً دارای کد و مجوز رسمی برای فعاليت و عزاداری هستند. شورای هيئات مذهبی شهرستان تربت‌جام با حضور 110 هیئت مذهبی در راستای اجرای اهداف و تعظيم شعائر دينی و توسعه فرهنگ عاشورائی و مأموریت‌های اين شورا، اقداماتی را در اين راستا انجام داده است.

وی برگزاری جلسه معارفه هیئت‌رئیسه شورا، تشکيل جلسات شورای هيئات به‌صورت مستمر، صدور قطعنامه و بيانيه به مناسبت‌های مختلف ملی را از اقدامات این شورا برشمرد وگفت: حضور در مناسبت‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و سياسی از قبيل شرکت در راهپيمايی روز نهم دی‌ماه سال 88 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب اسلامی است. هيئات در اين روز با رفتار سياسی و اجتماعی منطبق بر دين خود بر اين مهم تأکيد کردند که اطاعت از ولی امر مسلمين جهان و اصل ولايت در اولويت فعالیت‌ها و کارهای قرار دارد

اکرامی همکاری در توليد و توزيع منابع تغذيه فکری برای هيئات مذهبی، همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرائی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری نشست‌های تخصصی، آموزشی برای مسئولین هيئت مذهبی با مجموعه بايدها و نبايدهای محرم و آسیب‌شناسی، بازديد مستمر و بازرسی از هیئت‌های مذهبی را از دیگر اقدامات شورای هیات های مذهبی و انعکاس اخبار و رویدادهای فرهنگی از سوی خبرنگار شورای هیئات مذهبی به‌صورت گزارش خبری و تصویری را از دیگر اقدامات شورای هیئت‌های مذهبی تربت‌جام معرفی کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی تربت‌جام گفت: تعامل با مسئولین رمز توفیق شورای هیئات مذهبی است. امیدواریم سال آینده تلاش بیشتری برای تداوم حرکت شورا صورت پذیرد.

انتهای پیام//م.ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.