به گزارش
گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ سامسونگ که اخیراً فروش گوشیهای هوشمند گلکسی نوت 7 را متوقف کرده بود، اکنون به کاربران توصیه کرده است حتی اگر از گوشیهای تعویضی این مدل - که شرکت سامسونگ گفته بود نقص آنها را رفع کرده است - استفاده میکنند، سریعاً آن را خاموش کنند.
ماه گذشته برخی از کاربران گوشیهای سامسونگ در کرۀ جنوبی و دیگر کشورها اعلام کردند باتری گوشی آنها در هنگام شارژ شدن منفجر شده است. این شرکت برای رفع این مشکل فراخوان «جهانی» صادر کرد و حدود 2 و نیم میلیون گوشی گلکسی نوت 7 را از خریداران پس گرفت.
اما در نهایت در تاریخ 15 مهر نسخۀ جدید و تعویضی گوشی گلکسی نوت 7 نیز اولین بار در یک هواپیما آتش گرفت. شرکت خطوط هوایی «ساوث وست ایرلاینز» امریکا اعلام کرد مسافران یکی از هواپیماهای این شرکت که قرار بود در تاریخ 14 مهر از شهر لوییویل در ایالت کنتاکیِ امریکا عازم شهر بالتیمور در ایالت مریلند شود، به دلیل این مشکل قبل از پرواز تخلیه شدند.
چند روز پس از این حادثه، یک گوشی تعویضی دیگر هم در ایالت کنتاکی امریکا آتش گرفت.
گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ در تاریخ 29 مرداد وارد بازار برخی کشورها، از جمله امریکا و کره جنوبی شد.
سامسونگ از تمام شرکای جهانی این شرکت نیز خواسته است تا فروش گلکسی نوت 7 را متوقف کنند. شرکتهای امریکایی «ایتیاندتی» و «تی.موبایل» در حال حاضر فروش و یا تعویض این دستگاه را متوقف کردهاند.
شرکت سامسونگ در وبسایت خود بیانیهای منتشر و اعلام کرد: «ما در حال همکاری با نهادهای نظارتی مربوطه برای بررسیِ موارد اخیری هستیم که در ارتباط با گلکسی نوت 7 گزارش شده است.»
در این بیانیه آمده است: «از آنجایی که ایمنی مصرفکنندگان برای ما در اولویت است، سامسونگ از تمام شرکای بینالمللی خود میخواهد که در زمان انجام تحقیقات از فروش و تعویض گلکسی نوت 7 بپرهیزند.»
این بیانیه میافزاید: «ما همچنان به همکاری مجدانه با مقامات برای انجام اقدامات لازم برای حلوفصل اوضاع، متعهد هستیم. مصرفکنندگان گوشیهای گلکسی نوت 7 یا گوشی تعویضی آن، باید دستگاه خود را خاموش کرده و استفاده از آن را متوقف کنند.»
انتهای پیام/