سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

الزام کارت بهداشت برای تهیه کنندگان مواد غذایی هیات های مذهبی

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام افراد فعال در تهیه و توزیع مواد غذایی هیات های مذهبی، تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه باید کارت بهداشتی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی حسنی افزود: این اقدام به منظور تامین سلامت عزاداران و پیشگیری از بروز بیماری های منتقله از طریق آب و غذا صورت می گیرد.
وی گفت: کارت های بهداشتی با انجام معاینات و آزمایش های لازم از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادر می شود.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هیات های مذهبی برای جلوگیری از بروز بیماری بین عزاداران باید از پذیرفتن مواد غذایی با حجم زیاد از افراد ناشناس خودداری کنند.
حسنی گفت: در دهه اول محرم 80 گروه بازرسی در مشهد و یک یا دو گروه بازرسی در هر شهرستان خراسان رضوی، بر بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی نظارت دارند.
وی افزود: در این راستا بازرسان بهداشتی به طور مستمر از اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه ها، تکایا، مدارس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین زائران بازدید می کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ذبح و قربانی دام جلو دسته های عزاداری یا در تکایا و مساجد بدون دریافت مجوزهای بهداشتی و هماهنگی با اداره دامپزشکی خراسان رضوی ممنوع است.
وی افزود: شهروندان و زائران در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند از طریق تماس با سامانه 190، مراتب را برای پیگیری به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اطلاع دهند.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.