رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی گفت: امسال هشت هزار و 100 هیات مذهبی در این استان به عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا می پردازند.

عزاداری بیش از 8 هزار هیات مذهبی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام حسن صباغیان افزود: از این تعداد چهار هزار و 100 هیات در مشهد مقدس حضور دارند.
وی با اشاره به حضور هیات های مذهبی مهاجر در این استان و مشهد طی روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: این هیات ها به دلیل عزاداری پرشور و حضور فعال در ایام سوگواری توسط ستاد شئونات مذهبی به ثبت رسیده و تحت نظارت قرار گرفتند.
رئیس شورای هیات های مذهبی خراسان رضوی افزود: هیات های مذهبی به صورت مردمی و توسط خیرین اداره می شوند و حمایت های مالی سازمان تبلیغات اسلامی از آنها محدود و ناچیز است.
حجت الاسلام حسن صباغیان مهمترین آسیبهای شناسایی شده در هیات های مذهبی را قمه زنی، رفتارهای خلاف وحدت مسلمین و برگزاری جلسات مزاحم آرامش عمومی دانست و گفت: برای جلوگیری از بروز این آسیب ها، پیش از محرم همایشی برای مسئولان هیات های مذهبی برگزار شد و آیین نامه ای مبنی بر رعایت برخی ضوابط تدوین و به هیات امنای هیات های مذهبی ابلاغ شد.
وی گفت: توصیه این شورا به عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا نذر و اهدای خون در پایگاه های انتقال خون به جای قمه زنی است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.