سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کانون فرهنگی هنری مساجد چراغ های روشن فرهنگی

استاندار خراسان رضوی گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد در واقع چراغ های روشن فرهنگی که فراتر از مسائل مادی، برای توسعه ی دانش و فرهنگ در مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر نور افشانی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در بازدید از موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری حاشیه شهر مشهد افزود: فعالیت این کانون ها برای توسعه ی فرهنگ دینی و ایرانی در مناطق مختلف ستودنی است که این پایگاه ها به عنوان یک شبکه ی مردمی با کمترین امکانات بیشترین اثر گذاری را در محلات دارند.
وی نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد را ارتقا فرهنگ و آموزش بسیار مهم دانست و گفت: این کانون ها با حمایت حداقلی توسط دولت و دستگاههای اجرایی فعالیت های بسیار بزرگی را انجام می دهند.
استاندار خراسان رضوی کتابخانه های مساجد را مکان های بسیار خوبی توصیف کرد که جوانان و نوجوانان در فضایی به دور از سرو صداها و دغدغه های معمول می توانند به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند.
رشیدیان با اشاره به فعالیت کتابخانه ها در کنار مساجد که کانون معنویت است؛ افزود: با توجه به همجواری با مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) باید تلاش کنیم منش و روش عالم عالم محمد(ص) در استان و مشهد جاری کنیم.
وی گفت: باید بتوانیم از ظرفیت های فضای مجازی به نفع فرهنگ دینی و ایرانی و نهادینه کردن آن در جامعه استفاده کنیم.
همچنین مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از فعالیت بیش از هزار و 700 کانون در استان فعال خبر داد و گفت: 16 مرکز خانه دیجیتال در کانون های فرهنگی هنری داریم که با هدف ارائه اینترنت پاک برای بچه های مساجد فعالیت می کنند.
محمد حسین عبداللهی با موثر دانستن حضور استاندار در کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهر مشهد؛ افزود: کانون های مساجد یکی از پایگاه های موثر فرهنگی هستند و اگر تقویت شوند و برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات فرهنگی حاشیه شهر اعم از اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی را با فعالیتهایی که می توانند در حوزه آموزشی و اطلاع رسانی انجام دهند کاهش داد.
انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.