استاندارخراسان رضوی در پیامی روز جهانی کودک را به مردم تبریک گفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در این پیام اظهار داشت: بیایید از ورای دیوارها و از فرصت پنجره های عطوفت و مهربانی به کودکان بنگریم؛ به آن ها عشق بورزیم و آغوشی گرم برای بالیدن و آسمان و زمینی پاک برای نفس کشیدنشان مهیا کنیم.
رشیدیان در ابتدای این پیام آورده است : کودکان آیینه های مهرورزی و پاکی اند با دنیایی سرشار از رنگ، نور و سادگی؛ زندگی بی حضورشان چه خالی می شود و سرد؛ و جهان بی صدایشان ساکت می شود و تهی.
در ادامه پیام استاندار خراسان رضوی آمده است: روز جهانی کودک، روز تلاش و حمایت از کودکانی است که به دلایل گوناگون از حقوق انسانی خود بی بهره اند؛ کودکانِ بازمانده از تحصیل، کودکانِ کار، کودکانِ در معرض خشونت و آزار، کودکانِ محروم از بهداشت، درمان و تغذیه ی مناسب، کودکانِ مهاجر، کودکانِ طلاق و کودکانِ بی بهره از شادی، بازی و کودکی، کودکانی که از گرمی و آرامش در خانواده برخوردار نیستند؛ کودکانی که دنیای مجازی، فرصت حقیقی بودن را از آن ها و از والدین آن ها گرفته است؛ کودکانی که زمین و آسمان ناپاک، فرصت نفس کشیدنشان را محدود کرده است.
درد مشترک همه ی این کودکان، از دست دادن سلامت جسمی و روانی، شادی و بازی و کودکی از دست رفته ای است که یک زندگی ناعادلانه را به آنان تحمیل کرده است.
رشیدیان در بخش دیگری از پیام خود آورده است : تقارن این مناسبت و روزهایی که به نام امام حسین (ع) سرور و سالار شهیدان جهان متبرک شده؛ نوای نینوا از بستر بلند تاریخ و در پهنه ی گیتی طنین افکن است؛ خاطره ی کودکان و نیز علی اصغر شیر خوار، صحنه ی ویژه ای را برای کربلا ترسیم کرده و یاد آور اسارت و ستم به کودکان تا خرابه های شام می باشد؛ نشان از مظلومیت آنان دارد.
در پایان پیام استاندار خراسان رضوی آمده است : از مشهد الرضا قلب تپنده و پایتخت معنوی ایران سرافراز، از درگاه خداوند مهربان، برای تمام کودکان خراسان، ایران و جهان آرزوی بهترین ها و زیستن در صلح و آرامش را دارم.

انتهای پیام // ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.