سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

امسال 35 هزار دانشجومعلم وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش می‌شوند

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در کل کشور 98 پردیس دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: امسال 35 هزار دانشجومعلم از کل کشور وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس قنبری در همایش نگاهی بر تعامل مدیر خردمند و نومعلم خلاق اظهار کرد: یک هنرمند از دو قابلیت کوشش و جوشش بهره‌مند می‌شود که کوشش درونی و جوشش از طریق برونی به وجود می‌آید.

وی بابیان اینکه هر جامعه‌ای متناسب با الگوی فرهنگی خود حرکت می‌کند، افزود: در حوزه کلان تعلیم و تربیت از همین صفات نیز استفاده می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه معلمان درگذشته چندین کیلومتر را پیاده می‌رفتند تا به مدرسه برسند و به دانش آموزان درس بدهند، تصریح کرد: آیا بینشی که درگذشته معلمان در خود برای تدریس داشتند حال هم آن ویژگی را دارا هستند.

وی بابیان اینکه نوع انگیزه انتخابی دانشجو به دلیل اینکه به دانشگاه فرهنگیان آمده است، برای ما بسیار مهم است، تأکید کرد: در دانشگاه فرهنگیان خلاقیت و نوآوری بسیار مورد اهمیت است؛ خلاقیت و نوآوری باهم تفاوت دارند چراکه خلاقیت اندیشه است، اما نوآوری عمل است و آدم خلاق الزاماً نوآور نیست.

قنبری با بیان اینکه معلمی که مخاطب خود را بشناسد می‌تواند نقش مؤثری را در مدرسه ایفا کند، خاطرنشان کرد: مدرسه، خانواده و جامعه مهم‌ترین عواملی هستند که روی انسان می‌تواند تأثیر بگذارد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه مدیران باید تجارب خود را در اختیار معلمان بگذارند، ابراز کرد: مدیر یعنی کسی که دایره اندیشه خود را باید گسترده کند و چتر قانون‌مندی و عدالت را برای همه همکاران خود گشوده سازد.

وی خطاب به اساتید دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: یکی از مهارت‌هایی که به دانشجو معلمان باید بیاموزید، مهارت انتقادپذیری است اما قبل از آن باید خودمان انتقادپذیر باشیم تا در آموزش آن موفق باشیم.

قنبری افزود: معلم را برای اصفهان و ایران پرورش نمی‌دهیم بلکه آن‌ها را برای جهان پرورش می‌دهیم چراکه معلم یک شغل و صفت علوی است که باید گسترش عام پیدا کند.

وی بابیان اینکه معلم یک کنش‌گر اجتماعی فرهنگی است، اضافه کرد: پلیس یعنی کسی که بر اجرایی قوانین درست است نظارت می‌کند بر این اساس دانشجو معلمان باید دانش آموزان را که یک شهروند در سطح جهانی هستند را شهروندانی قانون‌گرا و مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: همه ما به تربیت‌شدگان دانشگاه فرهنگیان اعتماد داریم و غالب آن‌ها جزو بهترین‌های جامعه بوده‌اند که انتخاب‌شده‌اند پس باید به‌ خوبی آن‌ها را قبل از آنکه به مدرسه وارد شوند، از نظرهای موارد مختلف بسازیم.

وی بابیان اینکه در کل کشور 98 پردیس دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و امسال 35 هزار دانشجومعلم از کل کشور وارد بدنه وزارت آموزش و پرورش می‌شوند، عنوان کرد: این معلمان باید هویت ایرانی اسلامی را به دانش آموزان آموزش دهند.

قنبری بیان کرد: مدرسه یک خانواده هم‌اندیش و همگرا را با تفکر خلاقانه به سمت موفقیت می‌برد و معلمی که خود در سلامت کامل، اهل ورزش و پژوهش و شاداب است، دانش آموزان هم شاداب می‌شوند که نتیجه آن‌یک محصول بسیار خوبی به دست خواهد آمد.

وی ادامه داد: معلمی که ویژگی‌های بیان‌شده را داشته باشد، اثرگذار است که مردم به او احترام خواهند گذاشت چراکه این فرد قطعاً قابل‌احترام است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار شده تا مجوز تحصیل در دوره دکتری برای 400 نفر مهیا شود که در آینده نزدیک در دانشگاه فرهنگیان پذیرش دوره دکتری انجام می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: اختراعات و ابتکارات دانشجو معلمان جزو سرآمدترین دانشجویان در وزارت علوم هستند و امیدواریم در آینده شاهد هم‌افزایی و هم‌دلی در مدارس باشیم.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.