سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

قبولی بیش از 1000 نفر در آزمون ها ی فنی حرفه ای

از بین شرکت کنندگان در دوره های تابستانی سال 95 فنی حرفه ای در استان سمنان ، تعداد هزار و 675 نفر پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران جوان ازسمنان ؛ ابراهیم محمودی مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: آمارهای سامانه رهگیری اشتغال که حداقل 6 ماه بعد از فراغت کارآموز بررسی می شود، نشان دهنده این است که بین 30 تا 60 درصد آموزش های فنی و حرفه ای منجر به اشتغال شده است.

ابراهیم محمودی اعلام کرد: در صورت دریافت اطلاعات بازار کار، دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازار ارائه خواهد شد و رهگیری اشتغال دوره های آموزشی به طور مداوم انجام می پذیرد و دورهایی که با کمبود فرصت شغلی مواجه اند، کاهش و یا حذف می شوند ودوره های اشتغالزا جایگزین می شوند.

ابراهیم محمودی با اشاره به این که جامعه هدف فنی وحرفه ای همه افراد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: به درخواست متقاضیان در قالب تیم های سیار نیز آموزش به متقاضیان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این آموزش ها در قالب تیم های سیار شهری، در پادگان ها، مراکز ثابت شهری و زندانها، امکان استفاده و بهره مندی اقشار مختلف جامعه از آموزش های فنی و حرفه ای را فراهم می کنند و کلیه این آموزش ها در کمیته نظارت و ارزیابی و گسترش آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای با اشاره به آموزش جوانان فاقد شغل، جویای مهارت وارتقای مهارت کارگران شاغل در فنی و حرفه ای، تاکید کرد: آموزش رشته های مشاغل خانگی، تعامل با سایر دستگاهها برای آموزش رشته های مشاغل خانگی، تعامل با صندوق کارآفرینی امید و مقدمات همکاری با انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی استان سمنان، برای اجرای همین هدف در فنی و حرفه ای دنبال می شود.

محمودی تصریح کرد: اقداماتی در قالب تفاهمنامه با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به منظور آموزش مهارت به افراد زیر پوشش این اداره کل، انجام مطالعات لازم از طریق طرح تکاپو، انجام نیازسنجی روستایی و ارائه آموزش های متناسب با آن، نیازسنجی شهری و دریافت نیازها از کمیته آموزش و اشتغال انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای به ارایه آموزش های فنی به زندانیان، دانشجویان و دانش آموزان در سال جاری اشاره کرد و گفت: 66 هزار و290 نفر ساعت آموزش به زندانیان، 28 هزار و 329 نفر ساعت آموزش به دانشجویان و 300 هزار نفر ساعت آموزش به دانش آموزان در استان سمنان ارایه شده است.

ابراهیم محمودی با اشاره به اینکه نظام آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان دارای استانداردهای آموزشی در همه زمینه ها است، گفت: این موارد شامل استانداردهای محتوایی، هدف های رفتاری، هدف های مهارتی و شرایط مربی و کارآموز متناسب با آن حرفه بوده است.

وی با اشاره به هشت هزار 430 نفر ساعت آموزش مربیان نوآموز و هزار و 680 نفر ساعت بازآموزی مربیان فنی و حرفه ای در استان سمنان، افزود: با توجه به ظرفیت موجود در استان، از مربیان استان برای تدوین پودمان های آموزشی و همچنین به عنوان استاد در دوره های بازآموزی و نوآموزی مربیان در مرکز تربیت مربی کرج استفاده می شود.

محمودی تصریح کرد: همچنین مربیان استان سمنان از رسمی و پیمانی و حق التدریس، برای به روزرسانی دانش و هم افزایی با مربیان سایر استانها، در دوره های بازآموزی شرکت می کنند. 

مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: شناخت نیاز بازار کار و دریافت مشاغل مورد نیاز در هرمنطقه با همکاری دستگاه های مرتبط امکان پذیر است، تعاملات با کاریابی ها و دریافت اطلاعات نیروهای مورد تقاضا، سبب می شود که آموزش های مهارتی در مسیر نیاز بازار کار ارائه شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها به سمت آموزش های تئوری رفته اند، تاکید کرد: آنچه که امروز در کشور مشاهده می شود، ارائه حجم بالای دانش تئوری به دانشجویان در دانشگاه هاست به گونه ای که دانش آموختگان دانشگاهها از مهارت لازم در رشته تحصیلی خود برخوردار نیستند.

 ابراهیم محمودی تصریح کرد: این امر نشان دهنده تئوری شدن آموزش های دانشگاهی در ایران است، اما می توان با بهره گیری مطلوب از نظام آموزش مهارتی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، این معضل را به نحوی مطلوب برطرف کرد. 
انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.