سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جلالی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نگاه تیزبین پدافند غیرعامل بر تهدیدات سایبری/ نحوه استفاده از تلفن همراه برای مسئولان مشخص شد



رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: طبق آیین نامه‌ای که تصویب کردیم نحوه استفاده از تلفن همراه برای مسئولان مشخص شده است.


به گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در حاشیه پدافند غیر عامل و توسعه پایدار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون برگزاری رزمایش غیر عامل در کاشان اظهار داشت: پنجمین رزمایش پدافند پرتویی در کاشان با هدف صیانت و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات پرتویی با سناریوی نشست صنعتی و امنیتی برگزار شد.

وی افزود: ما به مدت یک سال از مرحله طرح‌ریزی تا آموزش در یک بازه 9 ماهه اقشار مختلف مردم را آموزش دادیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه ما از ظرفیت تاکتیک رادیویی در این رزمایش استفاده کردیم، اظهار داشت: به مدت یک هفته آموزش‌های لازم را از طریق تاکتیک های رادویی به مردم ارائه دادیم و توانستیم هماهنگی خوبی را بین سایت شهید احمدی روشن و مجموعه فرمانداری کاشان بوجود آوریم.

سردار جلالی تصریح کرد: خوشبختانه حادثه‌ای در این رزمایش بوجود نیامد و ما توانستیم به خوبی این رزمایش را برگزار کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: نظارت ما در حوزه نظارتی و هسته ای بسیار دقیق است و امیدوار هستیم که هیچ گاه حادثه‌ای در این زمینه رخ ندهد، همچنین در حوزه آیین نامه‌های امنیتی نظارت جدی را اتخاذ کرده‌ایم و این موضوع در رزمایش کاشان مد نظر قرار گرفت.

سردار جلالی پیرامون آخرین اقدامات سازمان پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات فضای سایبری گفت: در ارتباط با تهدیدات فضای سایبری ما معمولا در سه سطح کم اهمیت، امنیتی که منشا آن گروه های هکری وجاسوسی هستند و سطح تهدیدات کشور بحث سایبری را دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: در 6 ماه گذشته شاهد بودیم که آمریکایی ها تهدیداتی را در حوزه سایبری در قالب عملیات میترا زئوس طرح حمله به زیرساختهای سایبری ما را طراحی کردند، خوشبختانه ما در این زمینه یادداشت اعتراض آمیزی را به وزرات امورخارجه نوشتیم، این نامه اعتراضی را به نماینده کشور سوئیس ارائه کردیم تا اعتراض ایران را نسبت به این طرح به آمریکایی ها ابلاغ کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: آمادگی‌های خوبی را در حوزه زیرساختهای سایبری بخصوص در حوزه بانکی در دستور کار قرار داده ایم، همچنین دستور داده ایم که آموزش جدی در حوزه بانکی مد نظر قرار گیرد و یک رزمایش کوتاهی را نیز به صورت آماده باش در این حوزه اجرایی کردیم.

جلالی با بیان اینکه ما آمادگی مان را در حوزه پدافند غیرعامل به صورت مداوم کنترل می کنیم گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی در این مسیر ما را یاری کردند و ما توانستیم با استقبال آنها در این زمینه موفق عمل کنیم، لذا امیدواریم با ادامه این رویه بتوانیم به درجه مطلوب مد نظر خود دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل درباره تهدیدات سایبری یکی از کشورهای همسایه و اینکه آیا این کشور تا به امروز اقدام عملی را علیه ایران انجام داده است تاکید کرد: یکی از مشکلات تهدیدات سایبری مجهول بودن آن است، نه تنها ایران بلکه همه کشورهای جهان قادر نیستند که به سرعت عامل تهدید سایبری را در لحظه شناسایی و منشا آن را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه ای از حوادث و تهدیدات در حوزه سایبری داشتیم افزود: پس از جمع بندی تهدیدات، منشا یکی از این اقدامات را در کشورهای همسایه یافتیم و در نتیجه با آن مقابله کردیم.

سردار جلالی پیرامون مقابله با بحث بیوتروریسم گفت: این حوزه جزو ماموریت‌های وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه باید در راستای مقابله با تهدیدات وارد عمل شود چراکه ماموریت سازمان پدافند غیر عامل، بیشتر در حوزه پدافند زیستی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل پیرامون دستور العمل این سازمان درباره عدم استفاده از تلفن همراه از سوی مسئولان اظهار داشت: در باب این موضوع دستورالعملی پیرامون نحوه استفاده از تلفن همراه تدوین شده است، اشاره ای به اینکه مسئولان از تلفنی استفاده کنند یا نکنند مدنظر قرار نگرفته است بلکه نحوه چگونگی استفاده از آن موضوع بحث است.

وی تاکید کرد: در این دستورالعمل  آمده که در محدوده‌هایی که اطلاعات جابه جا می شود از تلفن همراه استفاده نشود، ما در این راستا برنامه ای را به دستگاه ها ابلاغ کرده ایم، در حال حاضر این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد، قرار است قوه مجریه آیین نامه‌ای را در این راستا تدوین و ابلاغ کند.

جلالی در رابطه با اظهارات اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای جاسوسی در عرصه فعلی کشور تلقی می‌شود، گفت: از نظر ما هر تلفن هوشمندی دوازده مورد از اطلاعات طبقه بندی شده افراد را می‌تواند منتقل کند لذا این دسته از اطلاعات برای مسئولین قابل اهمیت بوده و می تواند تهدیدزا باشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، تصریح کرد: طبق آیین نامه‌ای که تصویب کردیم نحوه استفاده از تلفن همراه برای مسئولین را مشخص شده است.

وی تصریح کرد: ما در باب موضوع آموزش مسئولان درحوزه استفاده از تلفن های همراه نیز تعیین تکلیف های اولیه را انجام داده ایم، همچنین درصدد هستیم تا تلفن های جایگزینی را تولید کنیم تا مسئولان از آنها استفاده کنند، از این رو ماموریتی را در این راستا به وزارت صنعت و دفاع ابلاغ کرده ایم تا وارد عمل شوند.

سردار جلالی اظهار داشت: در وزارت دفاع هم اکنون مرحله اول امنیت امن سازی گوشی های هوشمند آغاز شده است، انشاءالله در یک بازه زمانی مشخص آن را اجرایی خواهیم کرد. اما در زمینه تولید تلفن های هوشمند هنوز نتوانسته ایم به نتایج نهایی دست پیدا کنیم ولی اقداماتی را در این راستا انجام داده ایم.

وی در پایان درخصوص استفاده از فضای مجازی تلگرام در اداره ها گفت: با توجه به اینکه ما شبکه اجتماعی را نداریم که در کشور جایگزین این گونه فضاها شود، لذا وزیر ارتباطات در این راستا وعده های را داده است که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.