سردار جلالی در کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل:

ضرورت به روز بودن در برابر تهدیدات/ در حوزه سایبری با آمریکا، عربستان و اسرائیل در حال مناقشه هستیم


رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در سالهای اخیر در حوزه سایبری با آمریکا و عربستان و اسرائیل در حال مناقشه هستیم، اسرائیل و عربستان امروز سلاح‌های زیادی در منطقه تولید کردند که این مسئله به عنوان تهدیدی برای کشور تلقی می‌شود. 


باید نسبت به تهدیدات به روز عمل کنیم/ در حوزه سایبری با آمریکا، عربستان و اسرائیل در حال مناقشه هستیمبه گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در کنفرانس ملی توسعه پایدار در پدافند غیرعامل که امروز دوشنبه (12 مهرماه) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: آل سعود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا به ایران ضرر وارد کند و زمانی که در FATF می‌بینیم که اسرائیل و عربستان عضو ناظر هستند باید محتاط عمل کنیم عربستان در سال‌های اخیر ظرفیت‌های زیادی در حوزه سایبری ایجاد کرده، حمله به زیرساخت‌های ایران و حضور در عرصه انتخابات از جمله مواردی است که باید نسبت به شناسایی تهدیدها وارد عمل شد لذا باید حوزه‌های تهدید را شناسایی و بازدارندگی را تقویت کرد.

وی افزود: باید نسبت به تهدیدات به روز عمل کنیم تا با اقدامات لازم ضمن تقویت خود بتوانیم در برابر تهدیدات مقابله کنیم. 

سردار جلالی تصریح کرد: در جنگ سایبری مفاهیم جدیدی از جنگ در حال پیگیری است براساس تعریف رئیس سابق CIA سایبری عاملی است که باعث توقف در کارکرد و تخریب زیر ساخت‌ها اتفاق می‌افتد که این مسئله در واقع به نوعی جنگ است. 

وی افزود: ما باید برای مقابله با تهدیدات مهندسی جامع اتخاذ کنیم بنابراین اگر مسئله پایداری را به منظور حفظ کارکرد در پدافند غیر عامل مد نظر قرار دهیم پیشرفت‌های زیادی حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو نوع تهدید طبیعی و انسان‌ساخت جهان را در معرض خطر قرار داده است. بدیهی است که تهدیدات طبیعی مشخصه روشنی دارد اما با انسان دشمن نیستند. اگر تهدید انسانی شود استراتژی در انها شکل می‌گیرد از این نظر شناخت آنها حائز اهمیت است و باید برای مقابله با آنها مهندسی جامع اتخاذ کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اسرائیل، آمریکا و عربستان منشا تهدیدات هستند یادآور شد: گاهی عربستان به عنوان حامی امریکا بر منطقه حضور پیدا می‌کند. امروز اسرائیل و عربستان در حوزه نظامی مجهز هستند و اولویت آنها تغییر کرده است اسرائیل در شرایط فعلی سلاح‌های زیادی تولید کرده و رهبران عربستان استراتژی خود را نسبت به ایران تغییر داده‌اند در راستای جنگ نیابتی از سوی آمریکا وارد عمل شده‌اند.

سردار جلالی ما بیان اینکه با تحرکات عربستان زیر ذره‌بین کامل قرار داده‌ایم اظهار داشت: مقامات آل سعود در حوزه استراتژی تاکتیک‌ها  و اهداف با ایران دشمنی می‌کنند اگر امروز کنفرانس امنیت سایبری از سوی مقامات عربستانی در منطقه برگزار می‌شود و یا اتفاقی در انباشت سلاح و خرید تجهیزات از سوی عربستان شکل می‌گیرد بدان معنا است که تهدیدات علیه ایران در حال شکل‌گیری است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تاکید بر اینکه خلیج فارس صحنه جنگ ایران و عربستان است متذکر شد: آل سعود می‌داند با توجه به اینکه خلیج فارس برای دنیا اهمیت دارد وقوع جنگ در این منطقه در ابتدا برای عربستان و آمریکا و ایران و نهایتا برای همه دنیا مضر خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید سیاست بازدارندگی خود را تقویت کنیم به طوری که ایران باید مرتب و منظم تصمیم قوی از پیشرفت خود را در جهان ارائه دهد و آن را به دنیا عرضه کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار