سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بیمه 158 هزار روستایی و عشایر در آذربایجان‌شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی از آغاز نام‌نویسی این صندوق در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه فصل ثبت نام از متقاضیان جدید صندوق از مهرماه تا اوایل سال آینده ادامه دارد، گفت: 95 کارگزار رسمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تمام شهرستان‌های 21 گانه آذربایجان‌شرقی برای نام‌نویسی و تمدید عضویت اعضا آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان هستند.

وی دارا بودن حداقل 18 سال سن، انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهانه توسط متقاضی، عقد قرارداد در یکی از کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه را از شرایط عضویت در صندوق فوق اعلام کرد و افزود: تمام روستاییان، عشایر، کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند.

نظری، ارایه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت را از مزایای بهره مندی از بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد و گفت: همه روستاییان، عشایر و کشاورزان غیرساکن در روستا و یا ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، می توانند با حداقل 15 سال پرداخت حق بیمه، براساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق مشخص کرده، بعد از 65 سالگی هر ماه مستمری بگیرید.

وی یادآور شد: مستمری دریافتی بیمه‌شدگان برابر با دو سوم سطح درآمدی است که در سال آخر پرداخت می‌کند.

نظری ادامه داد: مستمری از کار افتادگی نیز برای کسانی که بر اثر حادثه‌ای در جریان کار، از کار افتاده شوند، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه تا پایان عمر مستمری از کارافتادگی می‌گیرند و بازماندگان آنها از این مستمری بهره‌مند خواند شد.

وی، مجموع بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی را بیش از 158 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در ابتدای سال‌ جاری 154 هزار نفر بود.

نظری، سهم آذربایجان شرقی برای جذب در صندوق یاد شده طی سال جاری را 10 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد تاکنون چهار هزار و 264 نفر عضو صندوق شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز افزون بر 78 درصد از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام به تمدید عضویت خود کرده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، تجمیع سوابق بیمه‌ای اعضا و ساماندهی کارگزاری‌ها را دو برنامه عمده صندوق در سال جاری برشمرد و گفت: به دنبال پایان طرح تجمیع سوابق بیمه‌ای اعضا در استان، پروژه الکترونیکی کردن پرونده‌ها در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر نام‌نویسی و تمدید عضویت به موقع افراد، اظهار داشت: شماره تلفن 041-35558809 این مدیریت آماده راهنمائی روستائیان، عشایر و کشاورزان متقاضی برای عضویت در صندوق است.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.