مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر گفت: کارنامه الکترونیکی بیمه شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر بزودی صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد نظری در حاشیه بررسی مشکلات بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در شهرستان بستان آباد گفت:تا پایان سال طرح ساماندهی سوابق بیمه شدگان روستایی و عشایری بمنظور صدور کارنامه الکترونیکی برای 158 هزار بیمه شده عضو صندوق بیمه اجتماعی اجرا می شود.

وی گفت:تاکنون اجرای فاز اول این طرح استرار بایگانی متمرکز استانی پسوندهای بیمه شدگان عملیاتی شده و تا پایان سال 95 نهایی می شود.

وی ساماندهی وضعیت کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر را دیگر اولویت های کاری صندوق دانسته و از پیشرفت 70 درصدی طرح تطبیق کارگزاران با دستورالعمل ایجاد موسسات کارگزاری بیمه خبر داد.

نظری گفت:99 درصد کارگزاری ها در قالب دهیاریها و تعاونیهای تولید روستایی و عشایری در سطح استان در قالب طرح ساماندهی قرار دارند.

وی از کسب رتبه اول استانی شهرستان بستان آباد با 16 هزارو 661 بیمه شده که معادل 61 درصد جمعیت شهرستان بستان اباد را شامل می شود خبر داد.

وی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی در استان را چهر هزارو 435 خانوار اعلام کرد و افزود:199 خانوار مستمری بگیر از میان بیمه شدگان روستائی شهرستان بستان آباد هستند.

نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:روستائیان با سن هفتاد سال که ده سال سابقه عضویت در صندوق هستند مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح بازنشستگی پیش از موعود در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده است افزود:این طرح برای تائید به شورای نگهبان ارسال شده که در صورت تائید اجرای خواهد شد.

وحدتی بیمه روستائیان و عشایر را گامی در جهت امیدوار کردن مردم و حمایت از آنها و باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها عنوان کرد.

وی هزینه و توجه به بیمه مردم را یک نوع سرمایگذاری عنوان کرد و افزود:با بیمه همگانی مردم بخصوص روستائیان بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه حل می شود.

وی در این جلسه خواستار ایجاد کارگزاری بیمه صندوق روستائیان و عشایر در شهر تیکمه داش شد و افزود:در این منطقه بیش از 30 هزار نفر ساکن هستند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار