سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تشکیل پرونده الکترونیک برای 13 درصد از جمعیت همدان

پرونده الکترونیک برای 13 درصد از جمعیت استان همدان تشکیل و اطلاعات این افراد در این سامانه به ثبت رسیده است. ‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  طاهره عزیزی در آیین آغاز فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت افزود: سال های گذشته شاهد بیمارستان محوری، تجاری شدن درمان و چند پارگی ارائه خدمات بودیم که با سیاست های دولت و تلاش وزارت متبوع، تحول در ارائه مراقبت های اولیه ایجاد شد.

وی عنوان کرد: 15 برنامه در بسته های تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده است که 6 برنامه آن ساختاری و زمینه ساز اجرای باقی برنامه هاست و برنامه های هفتم تا پانزدهم هم برنامه های محتوایی هستند که بر اساس برنامه های زیربنایی اجرا می شوند.

وی افزود: ارائه خدمات اولیه بهداشت به جمعیت روستایی در شهرهای زیر 20 هزار نفر از سال 1394 آغاز شد و ارتقای برنامه مراقبت های اولیه و اصلاح آن در شهرهای بالای 50 هزار نفر بر محور خودمراقبتی با هماهنگی های بین بخشی در قالب اجرای برنامه های 7 تا 15 تحول نظام سلامت همزمان با سراسر کشور با محتوای غنی و مشارکت بخش‎های دولتی و خصوصی با استقرار سامانه الکترونیک، اجرای نظام پایش ارزشیابی و استقرار مناسب پزشکان آغاز شد.

عزیزی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در 137 مرکز روستایی و روستایی شهری اجرا می شود ادامه داد: 800 هزار نفر از جمعیت استان از این خدمات بهره مند هستند که 680 هزار نفر از آنان دارای بیمه روستایی هستند.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای احداث 33 مرکز خدمات جامع پایگاه سلامت برنامه ریزی شده و برای این طرح ها نیز اعتباری معادل 140 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: خدمات بخش بهداشتی در مناطق حاشیه ای به بخش خصوصی واگذار شده و با پیگیری انجام شده تمام جمعیت استان را زیر پوشش قرار خواهیم داد و به ازای هر دو هزار و 500 نفر یک مراقب استخدام خواهیم کرد.

انتها/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.