همدان با تشییع دوشهید به استقبال محرم رفت /شهیدان ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند

استقبال مردم دارالمومنین همدان از محرم باتشییع دوشهیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛در آستانه فرارسیدن ماه محرم امروز شهر همدان با تشییع دوپیکرشهید عطر آگین شد.

امروز هنگامه‌ای در این شهر بر پا بود، همه آمده بودند تا در موعد مقرر، گل‌پونه‌های پرپر ایثار و رشادت را همراهی کنند و با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کنند

 بوی عطر حرم زینب(س) دوباره شهر همدان را فراگرفت و بازهم همدان میزبان دو شهید اسلام شد و مردم این دیاردارالمومنین  امروز با تششیع دوپیکرشهید مدافع حرم محمد رضا الوانی وجانباز شهید رحیم تفریجانی  که جان خود برای دفاع از اسلام تقدیم کردند بدرغه شدند.

همچنین امروز علاوه بر تشییع پیکر مطهر شهید زارع الوانی از شهدای مدافع حرم و شهید جانباز رحیم تفریجانی ، مادران معزز سردار شهید حسن صوفی بانو گلزار بختیاری  وبانو منصوره نظریان مادر شهیدان مینایی نیز همزمان با پیکر پاک این شهیدان  بر دستان مردم ولایت مدار همدان تشییع شدند.

شهید رحیم تفریجانی که در سال 65 در آبادان مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه جانبازی نایل شد، امروز پس از تحمل سال‌ها درد بر اثر جراحات جانبازی به درجه رفیع شهادت نایل شد.
 
سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا زارع الوانی نیز از مدافعان حرم آل الله در عملیات مستشاری و در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به‌دست تروریست‌های تکفیری داعشی به شهادت رسید. 

سرهنگ  پاسدار محمدرضا زارع الوانی بعد از شهید قاضی‌خانی، سردار شهید حاج حسین همدانی، شهید مجید صانعی، شهید مجتبی کرمی، شهید میلاد مصطفوی، شهید محسن فانوسی، شهید مرتضی ترابی‌کمال، شهید  حیدر ابراهیم‌خانی و شهید سعید شاملو دهمین شهید مدافع حرم و بعد از شهیدان رسول حیدری و علیرضا شمسی‌پور دوازدهمین شهید برون مرزی استان بعد از دفاع مقدس است که به جمع یاران شهید خود پیوست.

*****شهیدان ضامن تداوم انقلاب  هستند
 در این مراسم  تشییع که با حضور مسئولین استان برگزار شد نماینده ولی فقیه مردم همدان با اشاره به اینکه  شهدا ضامن پایداری وتداوم انقلاب اسلامی هستند گفت: آرامش، پيشرفت، صلح و اقتدار امروز ايران اسلامی مديون رشادت‌ها و جان فشانی‌های شهدا است.

 آیت الله غیاث الدین طه محمدی: به عزت و کرامت خانواده‌های معظم شهدا  اشاره کرد واظهار داشت: امنيت و آرامش حکم فرما بر کشور از برکت شهدا و خانواده شهدا است.

 وی همچنین امنيت حاكم بر جامعه اسلامی، ثمره خون پاك شهدا و ترويج و تعميق فرهنگ ايثار و شهادت دانست وادامه داد: شهدا ارزشمندترین دارایی خود را در راه تحقق اندیشه‌های امام راحل نثار کرده و با فداکاری عامل ماندگاری و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا جای تقدیر و تشکر دارد  یادآور شد: نقش شهدا نقشی تاثیرگذار در جامعه است و تجلیل و تکریم از شهداموجب  تداوم انقلاب اسلامی و ضامن تداوم انقلاب ما است.

وی خاطر نشان کرد: شهیدان فرزندان صالح رهبر انقلاب اسلامی هستند واگر این شهیدان نبودند تضمینی برای این نظام وجود نداشت.

آیت الله محمدی تصریح کرد:شهدا ی ما در دامن مادرانی  بزرگ شده اند که با الگو پذیری از زنان بزرگ کربلا فرزند خود را تقدیم اسلام و دین خدا نمودند و این مادران حق بزرگی بر گردن این نظام و مردم دارند چرا که اگر این مادران نبودند این شهیدان هم شهید نمی شدند.

****بر شما سلام می‌کنیم که این‌گونه خالصانه رفتید و قله‌های عزت، سربلندی و اقتدار را در همیشه تاریخ فتح کردید و خوشا به حالتان که در همیشه تاریخ زنده‌اید، حکایت عجیبی است حکایت آب و آیینه و خون و شهادت و کبوتران گلگون‌کفن...

 مراسم بزرگداشت این شهیدان والامقام از ساعت 15 تا 17 امروز در محل مسجد مهدیه همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار