سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

استخراج 370 میلیون تن مواد معدنی در کشور

رئيس سازمان نظام مهندسي معدن ايران، از استخراج 370 میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نادعلی اسماعیلی در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ذخایر معدنی کشور 60 میلیارد تن است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن کشور با 35 هزار عضو در همه استان ها فعال است افزود: 73 درصد از این تعداد عضو آقایان و مابقی بانوان هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: 38 درصد اعضای نظام مهندسی معدن فارغ التحصیل رشته های معدن، 50 درصد زمین شناس، 8 درصد نقشه بردار، یک درصد متالوژی و 7 درصد سایر رشته ها می باشد.

وی ادامه داد: 9 هزار نفر از مجموع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در استان ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین صلاحیت شدند که 48 درصد از این تعداد در بخش استخراج، 38 درصد در بخش زمین شناسی، 2 درصد کانال یابی و 1.4 درصد در بخش متالوژی استخراجی فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی در کشور قابل قبول نیست اظهار داشت: باید به جای صادرات چندین تن مواد خام معدنی از کشور چند کیلو مواد معدنی فرآوری شده صادر شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با بررسی گذرگاه های کشور مشخص می شود که مواد وارداتی به کشور، همان چندین تن مواد خام معدنی است که پس از فرآوری دوباره و با قیمت های گزاف به کشور بازگشت داده می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای حضور در همایش تخصصی بهره برداران معدن چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

انتهای پیام/ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.