سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

پرداخت 24 میلیارد ریال به دانشجویان نیازمند استان

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 24 میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان زیرپوشش این استان در سال تحصیلی 94-95 پرداخت شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ فرید محبی با اشاره به پشتیبانی کمیته امداد از 2 هزار و 810 دانشجوی زیرپوشش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این دانشجویان در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های آزاد، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند.

وی به دیگر خدمات ارائه شده به جامعه دانشجویان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: کمیته امداد استان با توجه به اولویت توانمندسازی فرهنگی خانواده ها، خدمات فرهنگی مختلفی به خانواده ها و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه می کند.

وی برگزاری دوره های آموزشی و جلسات مشاوره تحصیلی و شغلی، ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان و همچنین برگزاری اردوهای تخصصی به وسیلهٔ کمیته امداد برای این گروه از جامعه هدف را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد.

محبی تاکید کرد: تمامی دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد، کمک هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند بلکه تنها بخشی از آنها مشمول دریافت شهریه هستند که بیشتر آنان از میان دانشجویان فنی حرفه ای انتخاب شده اند.

وی گفت: کمیته امداد بر اساس قانون، مکلف به پرداخت شهریه دانشجویان زیرپوشش است، اما به علت آنکه تامین اعتبار به طور کامل انجام نمی شود، مجبور به پرداخت شهریه برخی رشته های مصوب و غیر مصوب شده است.

محبی با بیان اینکه رشته های بدون کاربرد و بدون آینده شغلی توسط کمیته امداد پشتیبانی نمی شوند ادامه داد: به همین دلیل تمرکز کمیته امداد بیشتر بر رشته های فنی و حرفه ای است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.