رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران گفت: 186کیلومتر از شبکه خطوط انتقال آب روستایی این شهرستان فرسوده است که برای بازسازی به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سادات شیری گفت: میزان شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان را بیش از 531 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 58 روستا با 27 هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

وی بیان کرد: با بررسی انجام شده 35 درصد از شبکه داخلی و 40 درصد از خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده و نیاز جدی به مرمت دارد.

شیری ابراز کرد: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود.

وی گفت: 29 ایستگاه شبکه آبرسانی و 22حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، آب روستایی این شهرستان را تامین می کنند.

شیری افزود: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه های فرسوده آب آشامیدنی شهرستان گچساران در اسرع وقت نیاز به اصلاح دارد، عنوان کرد: 84 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش این شرکت است.

اداره آب روستایی گچساران در حال حاضر افزون بر چهار هزار و 586 مشترک دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.