سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

برگزاری مانور ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در رودخانه کارون

همزمان با گرامی داشت هفته دریانوردی، نمایش و تمرین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در رودخانه کارون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مختار پوررئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در حاشیه برگزاری مانور ایمنی و حفاظت از محیط زیست هدف از برگزاری این مانور را افزایش توان عملیاتی واحد عملیات بندر خرمشهر دانست و گفت:تمرین نیروهای عملیات واحد بندر در مقابله با آلودگی در شرایط اضطراری دریا، اطفای حریق و امداد و نجات جان نفر بر روی شناور از اهداف مهم این مانور است.

علی مختارپور، تعداد نیروهای درگیر در این تمرین را 35 نفر عنوان کرد و افزود: نیروهای درگیر این عملیات در مقابله با حوادث غیر مترقبه همچون آلودگی دریا، جست و جوی و نجات نفر بر شناور و آتش سوزی و اطفای حریق با شناورهای ناجی 4، یدکش ناصر 3، شناور خلیج فارس و خراسان آمادگی خود را نشان دادند.

مهدی فرمهینی فراهانی، رئیس امور دریایی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر نیز گسترش فرهنگ حفاظت از دریا و آموزش عملیات دریایی بین شهروندان را از اهداف برگزاری این مانور دانست و گفت:در هفته گرامیداشت دریانوردی برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی برگزاری سمینار هفته دریانوردی، جشنواره غذاهای دریایی و تجلیل از دریانوردان نمونه را از مهم ترین برنامه های گرامی داشت هفته دریانوردی عنوان کرد و گفت:تمرین و نمایش عملیات امداد و نجات در رودخانه کارون با حضور شهروندان و مسئولان خرمشهری برگزار شد.

سازمان جهانی دریانوردی هفته آخر سپتامبر یا هفته نخست مهرماه را هفته دریانوردی اعلام کرده و از همه کشورهای عضو درخواست کرده است در یکی از روزهای این هفته روز جهانی دریانوردی را گرامی بدارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.