مانور مشترک امداد و نجات دریایی با حضور 5 کشور حاشیه دریای خزر در آستاراخان روسیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مانور مشترک 4 روزه امداد و نجات دریایی کشورهای حاشیه دریای خرز از 30 شهریور در آستاراخان روسیه برگزار می شود.

این مانور بر اساس موافقتنامه کشورهای دریای خزر در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطرار که در سال 91 به امضا وزیر کشور ایران و وزرای کشورهای حاشیه دریای خزر رسیده است، انجام می شود.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه گفت: گسترش ارتباطات بین المللی از اولویت های این سازمان است و همانقدر که علاقمند به استفاده از تجارب و دانش سایر کشورها در مواجهه با حوادث غیرمترقبه هستیم، آماده کمک به کشورهای حادثه دیده در چارچوب قوانین بین المللی نیز می باشیم.

وی افزود: جلسه کارشناسی این مانور مشترک اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان سازمان مدیریت بحران کشور به نمایندگی از کشورمان و کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و ایران در آستاراخان روسیه به مدت سه روز برگزار و سناریو مانور و نحوه مشارکت کشورها در آن بررسی شد.

این اولین مانور تخصصی امداد و نجات دریایی می باشد که در این سطح و با حضور همه کشورهای ساحلی برگزار می شود.

هدف از برگزاری این مانور تمرین همکاری بین سازمان های جستجو و نجات در چارچوب موافقتنامه، ارتقا موثر ظرفیت استفاده از امکانات و نیروی کشورهای حاشیه دریای خزر در صورت وقوع حوادث بزرگ است.

در این مانور نمایندگانی از سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور را همراهی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار