رئیس جمعیت هلال احمر : بالگردهای جدید هلال احمر تا 2 هفته آینده رونمایی می شوند.

وعده دولت برای پرداخت بودجه 200 میلیاردی امداد و نجات/ رونمایی از بالگردهای جدید تا  2 هفته آیندهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت هلال امر دو سالی است که با مشکل کسری بودجه روبرو شده است.

طی سال 94 و 6 ماه ابتدایی سال 95 دولت نتوانسته بودجه مصوب امداد و نجات کشور را به هلال احمر پرداخت کند.

از ابتدای امسال نیز وعده پرداخت 200 میلیارد تومان از این بودجه در مقاطع مختلف داده شد اما هرگز ریالی از آن پرداخت نشد تا جایی که چند روز گذشته سید امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر در گفت وگویی اعلام کرد که وضعیت انبارهای امداد و نجات به تدریج به وضعیت قرمز نزدیک شده و اکنون حقیقتا نمی‌توان گفت که وضعیت انبارها مطلوب و مناسب است.

*وعده دولت برای پرداخت بودجه 200 میلیاردی تا آخر شهریور

حال با گذشت چند روز بار دیگر وعده پرداخت بودجه به هلال احمر داده شد. بنا بر اعلام رئیس جمعیت هلال احمر، مقرر گشته تا بودجه ظرف چند روز آینده پرداخت شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: این 20 میلیارد با توجه به مصوبه امسال پرداخت خواهد شد و از بودجه مصوب سال گذشته دیگر مبلغی به هلال احمر تخصیص نمی یابد.

ضیایی با اشاره به وضعیت نامطلوب انبارهای هلال احمر گفت: هم اکنون ذخایر اضطراری ما کافی نیست اما توانسته ایم با هزینه کرد از منابع اضطراری، اندکی اوضاع را بهبود ببخشیم.

*نیاز به 2 هزار میلیارد تومان تا رسیدن به استانداردها

وی در پاسخ به این سوال که با پرداخت 200 میلیارد تومان آیا وضعیت انبارها مطلوب می شود یا خیر گفت: برای رسیدن به وضعیت استاندارد نیاز به 2 هزار میلیارد پول داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: این 2 هزار میلیارد تومان برای آمادگی جهت امدادرسانی به 2 درصد جمعیت کشور و 10 درصد جمعیت تهران نیاز است.

*رونمایی از بالگردهای جدید تا دو هفته آینده

وی همچنین در مورد بالگردهای جدید این جمعیت گفت: هزینه بالگردها سال 93 پرداخت شده و ما در این مدت منتظر تحیل گرفتن آنها بودیم.

ضیایی افزود: خوشبختانه ظرف 2 هفته اینده این بالگردها به کشور رسیده و در مراسمی از آنها رونمایی خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در این مدت نیز انبارهای امداد و نجات شارژ خواهد شد و تعدادی وسایل امدادی جدید به سازمان امداد و نجات تحویل می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
خدایاشکرت
آخرین اخبار