سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی از «جشن استقبال» از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه امیرکبیر

دانشجویان جدید الورود دانشگاه صنعتی امیر کبیرصبح امروز 4 مهر برای کسب دانش وارد دانشگاه امیر کبیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مسئولان دانشگاه امیر کبیر از دانشجویان نسل سومی که هرکدام از شهرهای مختلف شمال، جنوب، غرب و شرق برای ثبت نام آمده بودند  استقبال کردند.

هنگام ورود به دانشگاه غرفه هایی برپا و راهنمایانی حضور داشتند که دانشجویان را برای ثبت نام به سمت دانشکده های رشته های انتخابی راهنمایی می کردند و والدینی که هرکدام به انتظار جوانانشان در گوشه ای از حیاط دانشگاه نشسته و مشغول خوردن صبحانه و یا کتاب خواندن بودند.

بعضی از والدین نیز وقت خود را با بازدید از غرفه های دایر شده در دانشگاه سپری کردند و از مسئولین آن برای افزایش آگاهی فرزندشان درباره ی عملکرد دانشگاه سوالاتی در خصوص چگونگی اطلاع از برنامه های دانشگاه ، چگونگی ایده پردازی و غیره می پرسیدند و غرفه داران نیز به سوالات آنان پاسخ می دادند.

در مراسم استقبال از دانشجوی جدید الورود دانشگاه صنعتی امیر کبیر یکی از دانشجویان رشته نفت گفت: از اینکه توانستم در انتخاب رشته دانشگاه امیر کبیر قبول شوم خیلی خوشحالم و به عنوان یک جوان ایرانی تمام سعی خود را برای کسب مهارت و افزایش علم و دانشم می کنم تا بتوانم برای پیشرفت و سربلندی کشورم گامی موثر بردارم.

یکی از دانشجویان رشته پلیمر که از شهر همدان آمده بود ابراز داشت: از شهر همدان به همراه والدینم برای ثبت نام در دانشگاه آمدم.

وی ادامه داد: حدود 2 هفته است منتظر چنین روزی بودم، خیلی دوست داشتم این دانشگاه را از نزدیک ببینم، اما نمی دانم چرا به محض ورود به دانشگاه دچار استرس شدم، که البته فکر کنم بخاطر خوشحالی است اما دلنگران این هستم که نتوانم بعد از اتمام درسم به کشورم خدمت کنم.

در حاشیه این مراسم اکرم طاهری، نماینده کانون پتنت ایران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر درباره برپایی غرفه اذعان داشت: کانون پتنت ایران که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند در سال 94 و 95 موفق به تایید 20 طرح اختراعی شده است.

مسئول غرفه کانون پتنت ایران به تبدیل دانشگاه امیر کبیر به یک دانشگاه کار آفرین اشاره کرد و افزود: دانشگاه زمینه را برای دریافت ایده و نوآوری های دانشجویان نسل سومی که به صورت ابتکاری و قابلیت صنعتی شدن باشد را فراهم می کند.

طاهری در ادامه افزود: هدف از برگزاری کانون پتنت ایران تبدیل دانشگاه امیر کبیر به یک دانشگاه کار آفرین و تبدیل دانش به ثروت است.

در حاشیه این مراسم دانشجویان کارشناسی ارشد ترم‌های قبل نسبت به دریافت سنوات از سوی ریاست دانشگاه اعتراض کردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.