سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

20 کیلوگرم هروئین در بدخشان ضبط شد

پليس بدخشان از کشف و ضبط 20 کيلوگرم هروئين و بازداشت يک قاچاقچی در شهرستان کشم اين استان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مل پاسوال غلام سخی غفوری فرمانده امنیتی بدخشان امروز روز يکشنبه (٤ميزان) گفت: اين مقدار هيروئين، زمانى توسط پليس کشف و ضبط گرديد که در يک موتور نوع کرولا بطور ماهرانه جابجا شده و از شهر فيض آباد به استان تخار انتقال داده مي‌شد.

فرمانده امنیتی بدخشان اضافه کرد: يک تن در جریان با ضبط اين مواد مخدر دستگير شده است.

براساس این خبر اين مقام بلند پايه امنيتى بدخشان، اين مقدار مواد مخدر روز گذشته توسط پليس کشف و ضبط شده است.

از سوى ديگر، سمنوال سهراب رسولی مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیتی بدخشان گفت که در طی سال جاری، چهار کارخانه تهیه هیروئین در روستای گندم از توابع شهرستان کشم، توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تخریب و دو هزار لیتر محلول تریاک که در حال تهیه بود، در محل واقعه دستگیر و سوزانده شده است.

اين مقام امنيتى بدخشان گفت: در جريان سال جاری مقدار 39 کیلوگرم هیروئین 59 کیلوگرم تریاک، حدود 40 کیلوگرم چرس، 20 لیتر شراب، 11 کیلوگرم نشادر 90 هزار افغانی پول نقد، یک قبضه کلاشینکف، 13 قبضه انواع سلاح از قاچاقچیان مواد مخدر و ضبط شده است.

رسولى افزود که در این قضايا 20 نفر مظنون بازداشت شده‌اند که 10 نفر آنها به دادگاه بدخشان و١٠نفر ديگر به محاکم اختصاصی مواد مخدر به کابل معرفی شدند.

سهراب رسولی همچنان از پاکسازى 600 هکتار زمين زراعتى از وجود کشت کوکنار توسط پليس مبارزه با مواد مخدر در طی سال جاری در شهرستان‌های کشم، تشکان، درایم وارگو نيز خبرداد.

درعين حال قائد افندی رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت بدخشان، در ارتباط به تخریب کشت کوکنار در بدخشان  گفت اگرچه پلیس مبارزه با مواد مخدر ادعا دارد که حدود 600 هکتار زمین زراعتی در چهار شهرستان اين استان از وجود درختان کوکنار پاکسازی شده؛ اما موسسه (یوان‌اودی‌سی) یا کنترول جرایم مواد مخدر ملل متحد، آنرا تائید نکرده و میگوید که در سال جاری 270 هکتار زمین زراعتی از وجود درختان کوکنار پاکسازی گردیده است.

اين در حاليست که در طی سال جاری حدود 5 تا 6 هزار هکتار زمین در بدخشان کوکنار کشت شده که نسبت به سال 1394 افزايش 20 درصدی را نشان می دهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.