نشست پنج جانبه همکاری های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه با حضور ایران، روسیه، تاجیکستان ، افغانستان و پاکستان در کابل برگزار شد.

نشست پنج جانبه منطقه‌ای مبارزه با مواد مخدر باحضور ایران در کابل برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مبارزه با کشت مواد مخدر، یافتن راه های موثرتروایجادهماهنگی برای هم افزائی در برخورد با شبکه های بزرگ قاچاق مواد مخدروگسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر، از اهداف این نشست اعلام شده است.

سردار ««محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که شرکت کنندگان در این نشست به دنبال یافتن راه های کاهش عرضه مواد مخدر در کشورهایی که درگیر این پدیده هستند، می باشند.

وی گفت که اگر کشورهائی که درگیر کشت وقاچاق مواد مخدرهستند، مانند جمهوری اسلامی ایران قاطعانه با این پدیده برخورد کنند و هماهنگ تر عمل نمایند، دنیا از شر این مواد راحت خواهد شد.

خانم «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کابل گفت که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در ظاهر مشکل منطقه ما به شمار می رود، اما درحقیقت یک مشکل جهانی است و مبارزه مشترک را می طلبد. 

وی افزود که در کنفرانس پنج جانبه که سالانه در یکی از این کشورهای همسایه افغانستان و یا روسیه برگزار می شود و ما تعهد کردیم که هرسال نشستی را در این زمینه برگزار کنیم و در باره پیشرفت ها و مشکلات مبارزه با مواد مخدر بحث و تبادل نظر کرده و طرح های پیش بینی شده در این نشست ها را به اجرا درآوریم.

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت که سال گذشته این نشست در ایران برگزار شد و کشورهای همسایه گردهم آمده و با هم به تبادل افکار و تجربیات پرداختند و امسال این نشست در کابل برگزار شده است. 

وی افزود که در این نشست ها بیشترین تاکید ما روی کاهش تقاضای مواد مخدر برای معتادان و استفاده کنندگان از این مواد است و نیزمساله جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و ترانزیت مواد مخدرشیمیائی به عنوان یک چالش عمده جهان، مورد تاکید است که برای افغانستان و کشورهای همسایه مایه نگرانی است. 

وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان تصریح کرد که همچنین در این نشست بیشتر روی تقویت همکاری های بین المللی بحث و تبادل نظر خواهیم کرد تا نسبت به سال های گذشته این هماهنگی ها تحکیم و تقویت شود.

ایرنا نوشت: کارشناسان کشورهای شرکت کننده امروز و فردا در نشست های دو یا چند جانبه به بررسی موضوع مبارزه منطقه ای با قاچاق مواد مخدر و راه های مبارزه با آن به ویژه در مرزها خواهند پرداخت و در پایان در باره نتایج این گفت و گوها و طرح های ارائه شده تصمیم گیری خواهند کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.