سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

رشد 14 درصدی آمار گردشگران به استان

در مدت شش ماهه نخست امسال حدود 690 هزار نفر گردشگر وارد استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:در  شش ماهه نخست امسال در مجموع حدود 690 هزار نفر گردشگر وارد استان شده است.

علیرضا مرادی بیستونی گفت: این آماربه غیر ازمیزان گردشگران ورودی به استان درایام نوروز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 14 درصدی را نشان می دهد.

مرادی بیستونی افزود: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان بیشترین بازدید کننده را در میان سایت های تاریحی توریستی استاندر این مدت داشته است.

وی افزود: بعد از مجموعه تاق بستان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، غار قوری قلعه، سراب روانسر و معبد آناهیتا در رتبه های بعدی جذب گردشگران قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال همچنین شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان بوده‌ایم که غالبا از طریق خطوط هوایی ترکیش ایرلاین و فرودگاه کرمانشاه وارد کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شمار قابل توجهی از گردشگران خارجی نیز از طریق مرزهای رسمی استان وارد کشور شده‌اند.

 استان کرمانشاه  بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد و بیش از 2200 مورد آن ثبت ملی شده و یک اثر بی بدیل به نام کتیبه داریوش در بیستون که ثبت جهانی هم شده، جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی به کشور دارد.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.