سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

پیش بینی کشت 1200 هکتار کلزا در پلدشت / تجهیز بیش از 65 درصد اراضی زیر کشت کلزا در این شهرستان به سیستمهای نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت : در سال زراعی جدید تا کنون در سطح 900هکتاربا کلزاکاران عقد قرار داد شده و پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی این مقدار به بیش از 1200هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم تاروردی زاده افزود: هر چند برنامه ابلاغی کشت کلزا به این مدیریت 850 هکتار بوده ولی با توجه به پتانسیل ها و تدابیر اتخاذ شده پیش بینی می شود بیش از 40 درصد افزایش سطح زیر کشت از برنامه ابلاغی داشته باشیم.

تاروردی زاده اظهارکرد: با توجه به تعمهیدات صورت گرفته در سال جاری عقد قرار داد کشت کلزا نسبت به سال گذشته بیش از 5برابر افزایش یافته است .

وی ادامه داد: بیمه این محصول در سال جاری به صورت رایگان بوده و هزینه آن را دولت آن را پرداخت خواهد نمود و برای کشت هر هکتار کلزا 25میلیون ریال تسهیلات بانکی برای کلزا کاران پرداخت خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت افزود : با برگزاری کلاس های ترویجی و اطلاع رسانی همه روزه از طریق شبکه های اجتماعی محلی و بیان فواید عملکرد و ارزش ریالی هر هکتار تولید این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی و افزایش آگاهی بهره برداران در سال جاری تا کنون با توسعه کشت بی سابقه کشاورزان مواجه شده ایم .

این مقام مسئول اضافه کرد: حمایت های دولت از کلزا کاران در سال جاری افزایش یافته است به طوری که این محصول از خرید تضمینی پیشنهادی 27830ریال برخوردار می باشد و 50 درصد بهای کارنده ها را سازمان جهاد کشاورزی بصورت یارانه پرداخت می نماید به طوریکه امسال این مدیریت با خرید دو دستگاه بذر کار از 140میلیون ریال یارانه برخوردار گردید.

تاروردی زاده بیان کرد: در سال جاری کشت نسبت به سنوات گذشته مکانیزه تر شده بطوریکه دو دستگاه بذر کار پوتینگ تمام اتوماتیک و 5دستگاه کارنده کلزا عملیات کشت این محصول را عهده دار می باشند ، و در سال جاری کشت کلزا به صورت سنتی دستی منسوخ شده است و بیش از 65%کلزا کشت شده بصورت آبیاری تحت فشار آبیاری می شود .

مدیر جهاد کشاورزی اضافه نمودند : در سال گذشته مجموع سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان 179 هکتار بوده و با این سطح زیر کشت مقام اول را در سطح استان داشتیم .

وی از کلزاکاران درخواست کرد با توجهد به اینکه کلزا به تاریخ کشت حساس بوده و تاریخ کشت این محصول در شهرستان پلدشت 15شهریور لغایت 15مهرماه می باشد ، نسبت به کشت و آبیاری به موقع محصول اقدام نمایند تا از عملکرد مطلوبی برخوردار باشند .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.