مدیر جهادکشاورزی بوکان از افزایش 19 درصدی کشت کلزا در اراضی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،صلاح الدین حقگوی با بیان اینکه کشت کلزا در این شهرستان پایان یافته است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از 222 هکتار از اراضی شهرستان بوکان زیر کشت محصول کلزا رفته که در مقایسه با سال گذشته 19 درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: میزان اراضی زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال بیش از پنج برابر شده است.
حقگوی هدف از کشت دانه روغنی کلزا را نیاز کشور به روغن دانه های خوراکی و تناوب زراعی و حفظ حاصلخیزی خاک عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن با کشت دانه های روغنی با خودکفایی و کاهش وابستگی کشور به واردات روغن، پایداری تولید غلات به ویژه گندم را خواهیم داشت.
وی گفت: به منظور پشتیبانی ویژه برای تحقق و دسترسی به اهداف تعیین شده و به منظور رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی تسهیلات در اختیار کشاورزان کلزا کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان اظهار کرد: به همین منظور 11 دستگاه ریزکارنده با اعتبار 825 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح به صورت کمک بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
حقگویی اضافه کرد: برای نظارت کامل بر کشت محصول کلزا، از مرحله آماده سازی زمین تا تحویل محصول به شرکت دانه های روغنی برنامه ریزی های مناسب حمایتی انجام شده است.
دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
شهرستان بوکان با 110 هزار هکتار اراضی قابل کشت از قطب های مهم کشاورزی استان آذربایجان غربی بوده و به علت تولید بیشترین میزان گندم در استان به انبار غله شهرت یافته است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: کلزا ، کشت ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.