سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما: مهاجرت چالشی انسانی و امنیتی است

رییس جمهور آمریکا گفت: بحران جهانی مهاجرت هم یک چالش انسانی و هم چالش امنیتی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما با وجود که در سخنرانی‌اش از نامزد جمهوری خواهان دونالد ترامپ، نام نبرد اما به سیاست‌های مهاجر ستیزانه‌ او تاخت و گفت: این بحران، آزمونی برای آزمودن انسان دوستی ما است. این‌که ما تسلیم ترس و بدگمانی شده دیوار می‌سازیم یا موجودیت‌مان را با بودن دیگران می‌بینیم.

رئیس جمهور آمریکا به گونه مشخص اوضاع سوریه را که تا هنوز منجر به آواره شدن ۴٫۸ میلیون نفر گردیده، غیر قابل قبول خواند.

او با گفتن این‌که بحران جهانی مهاجرت هم یک چالش انسانی و هم چالش امنیتی است، افزود: ما آن طوری که باید برای متوقف‌سازی این بحران متحد باشیم، نیستیم.

با افزایش بحران مهاجرت از سال ۲۰۱۵ به این سو، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته و برای اولین بار، مجمع عمومی سازمان ملل نشست نشست امسال خود را با محوریت این موضوع برگزار کرده است.

براساس یک گزارش تازه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، تخمین زده شده که ۶۵٫۳ میلیون نفر تا پایان سال ۲۰۱۵ آواره شده‌اند که اکثریت آن را آوار‌گان داخلی و حدود ۲۱٫۳ میلیون دیگر را پناهجویان بیرونی، تشکیل می‌دهند.

بانکی مون، سرمنشی سازمان ملل نیز روز دوشنبه در مجمع عمومی گفت که اشتباه نکنید و تلاش‌های اضافی به صورت فوری لازم است.

سران تعدادی از کشورها هم‌چنان خواهان یک سیستم منظم و عادلانه برای جریان مهاجران شدند و گفتند که این بار تنها به دوش مناطق مشخصی واگذار شده است.

رشد نوشت: دونالد تسک، رییس شورای اروپا در اظهاراتش با اشاره به اینکه حس مدارا در برابر مهاجران در اروپا در حال کم‌شدن است، گفت: «شما باید بدانید که اعضای اتحادیه اروپا، امروز هدف روشنی دارند تا نظم را در مرزهای خارجی‌شان برگردانند. سال ۲۰۱۵ و (وارد شدن) بیش از یک و نیم میلیون مهاجر دیگر تکرار نخواهد شد».

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.