مجلس نمایندگان می گوید که دولت افغانستان باید خون‌بهای ۸ پلیس را که در حملات هوایی نیروهای امریکایی در ارزگان کشته شده اند از دولت امریکا بگیرد.

خون‌بهای ۸ پولیس باید از امریکا گرفته شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان که در نشست امروز چهارشنبه(۳۱ سنبله) این مجلس صحبت می کرد، تاکید ورزید، حمله هوایی نیروهای امریکا بالای سربازان پولیس که در دفاع از ملت و تمامیت ارضی کشور مصروف بودند قابل پذیرش نیست.

آقای ابراهیمی گفت: "رییس جمهور و مسوولین امنیتی در ارتباط به این موضوع باید مطابق قوانین ملی و بین المللی، احترام به حق مشروع ملت افغانستان برخورد جدی کرده و در مورد خونبهای این سربازان با دولت امریکا صحبت جدی داشته باشند".

از سوی هم، عبدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان نیز گفت که نیروها امریکایی کاملا به صورت بی جا بالای پاسگاه نیروهای پولیس افغانستان بمباران کرده اند در حالی که مقر طالبان دور تر از این پاسگاه قرار داشته است.

آقای بارکزی تاکید ورزید، این اولین بار نیست که نیروهای امریکایی در یک نا هماهنگی کامل چنین حملاتی را انجام می دهند؛ بلکه پیش از این نیز نیروهای امریکایی در چندین مورد پاسگاه های نیروهای امنیتی را در این ولایت مورد حملات هوایی قرار داده اند.

به گفته وی، حملات هوایی نیروهای امریکایی در ارزگان هیچ تاثیر بر پایان نا امنی ها در این ولایت نداشته و هنوز هم مسیر شاهراه ارزگان- قندهار در نتیجه کنترل طالبان بر این شاهراه، بروی ترافیک مسدود می باشد.

این در حالی است که روز گذشته نیز مجلس سنای افغانستان از دولت امریکا خواسته بودند که خونبهای سربازان پولیسی که در ولایت ارزگان در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی کشته شده اند را بپردازد.

مجلس سنا همچنین خواستار بررسی این رویداد شده بود و تاکید کرد که مرتکبان این حمله باید تحت پیگرد قانون قرار گیرند.

روز دوشنبه یک پاسگاه پولیس در نزدیکی شهر ترینکوت مرکز ارزگان هنگام مورد حمله قرار گرفتند که با افراد گروه طالبان مصروف جنگ بودند. یک مقام امنیتی ارزگان گفته است که در هنگام وقوع این حمله، افراد طالبان در ۸۰۰متری این پاسگاه قرار داشتند.

نیروهای امریکایی در افغانستان گفته اند که این حمله در حمایت از نیروهای امنیتی افغان بالای گروهی از طالبان انجام شده است. اما دولت افغانستان تا هنوز در مورد چیزی نگفته است.

جمهور نوشت: پیش از این دولت افغانستان از نیروهای خارجی خواسته است که در انجام حملات هوایی دقت بیشتری به خرج دهند تا به نظامیان افغان و افراد ملکی آسیبی نرسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، مجلس ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.