سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم همکاری قطب های علمی در توسعه دانش طب سنتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی کشور باید با فراهم آوردن بستری مناسب در گسترش و توسعه دانش طب سنتی گام بردارند.

علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طب سنتی شاخه ای از دانش پزشکی است که کاربرد درمانی موثر و ثابت شده ای در درمان برخی بیماری ها دارد.

وی تصریح کرد: طب سنتی در موضوعاتی که شواهد کافی برایش موجود و با طب کلاسیک تعارض ندارد مورد پذیرش است اما در جاهایی که مسیر مشخصی ندارد نباید ورود کند.

جعفریان افزود: در طب سنتی برای برخی بیماری ها نظیر سرطان هنوز روش درمانی موثری ثابت نشده، اما در درمان های نگه دارنده، کاهش علائم و عوارض و بهبود کیفیت زندگی بیمار تاثیر چشمگیری دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تولید شواهد در موضوعات بالینی قابل انجام است، بیان کرد: متخصصان و پژوهشگران طب سنتی باید شیوه درمانی اثبات شده ای را در زمینه درمان بیماری ها ارائه کنند.

وی در خصوص نقش دانشکده های طب سنتی در توسعه مباحث آن اظهار داشت: تولید شواهد کافی برای کارآمد بودن طب سنتی از وظایف کادر دانشگاه ها است که طرح ها و مقالات جامعی در این زمینه منتشر شده که توسعه طب سنتی در آنها بیشتر باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.