سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

شمارس معکوس برای برگزاری هشتمین سرشماری عمومی

هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر تا 25 آبان، همزمان با سراسر در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

مژگان نمکیان در جلسه شورای اداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری هر پنج سال یکبار سرشماری نفوس و مسکن، گفت: امسال برای اولین بار سرشماری نفوس و مسکن به دو روش اینترنتی و دستی انجام خواهد گرفت.

نمکیان با اشاره به اجرای مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه، گفت: مرحله دستیسرشماری نیز از 25 مهر تا 25 آبان و به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: اطلاعات مربوط به خانواده‌هایی که به هر دلیل موفق به ثبت نام اینترنتی نشده باشند، در مرحله دوم و از طریق مامور آمارگیر و با استفاده از تبلت جمع آوری خواهد شد.

نمکیان با اشاره به پرسیده شدن 56 سوال در سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال گفت: عمده این سوالات مربوط به اطلاعات هویتی و مسکن افراد بوده و برای نخستین بار از اطلاعات بیمه‌ای افراد نیز سوال خواهد شد.

نمکیان با بیان اینکه در مجموع 2625 نفر برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن متقاضی شده بودند، گفت: از این تعداد 1208 نفر برگزیده و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و برای انجام سرشماری 126تعداد خودروهای مورد نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن ضریب نفوذ اینترنت در استان کرمانشاه، از تمامی ادارات و ارگان‌ها خواست در راستای انجام سرشماری خانواده‌های این استان از طریق اینترنت اقدام کنند.

وی هزینه سرشماری اینترنتی را پایین دانست و از خانواده‌ها خواست تا برای انجام سرشماری اینترنتی برنامه‌ریزی کنند.

نمکیان در ادامه یکی از شاخص‌های تبدیل شدن کرمانشاه به کلانشهر را برخورداری از جمعیت بالای یک میلیون نفر عنوان کرد و خواستار مشارکت همه مردم در این سرشماری برای احصاء آمار دقیق جمعیتیشد و افزود: جمعیت استان خیلی به جمعیت کلانشهر شدن نزدیک است و امیدواریم با همکاری شهروندان این مهم تحقق پذیرد.


انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.