سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آمارهای غلط با اقتصاد چه می کند؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است وجود آمار های غیرواقعی کار را برای برنامه ریزی سخت کلان خواهد کرد.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لزوم ارائه آمار دقیق در بخش اقتصاد گفت: یکی از ضروریات برنامه ریزی و تدوین چشم انداز برای آینده، داشتن آمار دقیق و اصولی است بطوریکه ارائه  آمار اشتباه  نظام برنامه ریزی کشور را با مشکل جدی مواجه می سازد.

وی در ادامه افزود: ارائه آمارغلط موجب دلسردی و بی اعتمادی مردم شده و به نظر می رسد مجلس باید برخورد جدی و قانونی با ارائه دهندگان تعمدی، آمار های غلط را مورد بررسی قراردهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: آمارها را فقط باید از یک نهاد تخصصی چون مرکز آمار ایران دریافت کرد و نهاد های دیگر نیز باید آمارهای خود را دراختیار این مرکز  قرار داده تا با بررسی و استفاده از شیوه علمی،  آماری دقیق و مورد وثوق ارائه شود.

وی درپایان با اشاره به مشکلات ناشی از نبود اطلاعات و آمار دقیق اظهار داشت: بعضی حوزه ها از جمله بخش اقتصاد دانش بنیان هنوز به دلیل نداشتن آمار مطلوب از میزان عنصر انسانی مبتکر، نتوانسته برنامه ریزی مناسب انجام  و جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.