سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

کشف 89 درصد از سرقت های اينترنتی در مازندران

89 درصد از سرقت های اينترنتی در مازندران منجر به کشف شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ حسن محمد نژاد، رئيس پليس فتای استان مازندران گفت: 43 درصد از جرايم در فضای مجازی را سرقت های اينترنتيی و برداشت های غير مجاز از حساب های بانکی اشخاص تشکيل مي دهد .

سرهنگ محمد نژاد با بیان اينکه 89 درصد از جرايم اينترنتی از ابتدای امسال تاکنون منجر به کشف شده گفت: 28 درصد از جرايم اينترنتي مربوط به نشر اکاذيب و هتک حيثيت افراد در شبکه های اجتماعی ، هشت درصد از جرايم مربوط به هک سايت ها و سامانه ها ، هفت درصد مربوط به مزاحمت ها و 6 درصد از اين جرايم مربوط به کلاهبرداری است.

وی ترويج ضد فرهنگ ها، از بين بردن حريم خصوصی افراد ، اتلاف وقت، فريب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی و نشر اکاذيب را از جمله پيامدهای منفی شبکه های اجتماع اعلام کرد و گفت: استفاده از تلفن های هوشمند در صورت ناديده گرفتن هشدارها و نگهداری اطلاعات و عکس های خصوصی بستری را برای سوء استفاده های برخی افراد فراهم می سازد.

رئيس پليس فتای مازندران با بیان اینکه هيچ لايه پنهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد ، برای جلوگيری از سوءاستفاده سودجويان، این هشدارها را به کاربران داد:

**بر روی هر لينکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کليک نکنند چرا که با کليک لينک، بدافزار عکس و ديگر اطلاعات پروفايل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمايه اخاذی و ديگر نيات سوء خود قرار می دهد.

**عکس و فيلم های خصوصی خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران حتی نزديکان و اقوام خود قرار ندهند.

**اجازه فيلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به ديگران ندهند.

**از ذخيره کردن اطلاعات خصوصی نظير فيلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهيز کنند.

**زمان مراجعه به آتليه و عکاسی ها دقت کنند مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعاليت اين مراکز بدون مجوزهای لازم غيرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکس های مشتری ها وجود دارد به ويژه عکس های خصوصی و خانوادگی.

**تصاوير خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی های همراه و يا رايانه های که متصل به اينترنت هستند ذخيره نکنند.

**با قرار دادن رمز پين گوشی و همچنين رمز گذاری برروی فايل های خود در تلفن همراه ، مانع از دستيابی افراد سودجو به آن شوند.

**تلفن های همراه دارای قابليت هايی هستند كه می توانند به عنوان ابزارهای جاسوسی مورد استفاده قرار بگيرند. هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط خود استفاده نکنند.

**هرگز منوی «بلوتوث» تلفن همراه را در حالت فعال قرار ندهند.

**در صورت فروش و واگذاری تلفن های همراه خود حتما اطلاعات شخصی داخل آنها را با روش های فنی و مطمئن پاک کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.