سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

سعادت در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان بر لزوم استفاده از مشارکت های مردمی و ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان که امروز با حضور انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدام کشور در استانداری برگزار شد ، بر لزوم استفاده از مشارکت و ظرفیت های مردمی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

استاندار آذربایجان غربی گفت : در مساله اقتصاد مقاومتی، نباید از اصل مشارکت مردم غفلت شود چرا که در حقیقت اتکا به توان و ظرفیت آحاد مختلف جامعه، می تواند مسیر صحیح تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را مشخص و هموار سازد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی افزود : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید با سیاست‌گذاری‌های درست موانع سرمایه‌گذاری را برداشت و از ورود مردم و سرمایه‌گذار بخش خصوصی داخلی و خارجی حمایت کرد.

سعادت در ادامه به چالش های موجود در کشاورزی سنتی ، ایجاد درآمد و ارزش پایین حق آبه و اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره نمود و اظهار داشت : در آذربایجان غربی در حال حاضر با چالش جدی در رابطه با تولید و فروش محصولات کشاورزی مواجه هستیم که ضروریست با الهام از سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر توانمندیهای خود با این کشمکش ها و چالش ها مواجه شویم .

مقام عالی استان توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و گفت : ساماندهی جاده های مرزی استان از جمله خوی – رازی و پیرانشهر به تمرچین همچنین معبر بازرگان از جمله هدف گذاری هایی است که در سال جاری با اعتباری که در نظر گرفته شده انجام می شود .

سعادت با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و وضعیت نامناسب آن همچنین کمبود منابع آب در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، از دست دادن منابع آب موجود به واسطه صادرات میوه‌های مختلف از جمله چغندرقند و ... را مغایر با روح و مفاد اقتصاد مقاومتی دانست، تاکید کرد: باید با تغییر الگوی کشت و بهره گیری سیستم های نوین آبیاری تحت فشار ، کشاورزی استان به سمت تولید محصولا تی سوق داد که از هدر رفت آب جلوگیری می کنند.

استاندار آذربایجان غربی توسعه و ترویج کشت گلخانه ای و هیدروپونیک و کشاورزی نوین را از دیگر برنامه ها و هدف گذاری های استان در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و افزود : با اجرای این طرح و ترویج کشت گلخانه ای می توان گام های اساسی برای ایجاد اشتغال برای حدود 40 هزار فارغ التحصیل رشته کشاورزی در استان برداشت .

سعادت همچنین در ادامه سخنان خود به دستاوردها و مصوبات نشست منطقه‌ای استانداران و سفرا در تبریز و جذب سرمایه گذار اشاره نمود و گفت : تمام دستگاههای اجرایی مکلف هستند در راستای جذب سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاران استانهای دیگر ، تمامی موانع و عوامل بازدارنده را مرتفع و زمینه جذب سرمایه گذار در استان را تسهیل نمایند .

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید برای توسعه مشارکت پذیری راه حلی اندیشیده شود ، گفت: در زمینه جذب سرمایه گذار ، سرمایه گذاران خارجی به دنبال جذب سرمایه گذاران خوب و مطمئن در داخل استان برای شراکت هستند ولی به لحاظ نبود مشارکت پذیری در استان مشکلاتی پیش می آید که نیاز است فرهنگ مشارکت پذیری در استان ارتقا یابد .

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.