سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

نخستین نشست آمایش ورزش قهرمانی استان

نشست آمایش ورزش قهرمانی استان برای استعداد یابی از مستعدین ورزشی در بازیهای آسیایی 2018 جاکار تا و المپیک2020 توکیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این نشست مدیر کل ورزش و جوانان همدان گفت :ره آورد هیئت های ورزشی استان در چند هفته اخیر بسیار خوب بوده و این روزها ورزشکاران ما در عرصه های ورزش بین المللی و قهرمان کشوری صاحب عناوین قهرمانی زیادی شده اند که از جمله آن میتوان نایب قهرمانی بانوان قایقران در مسابقات آسیایی ،کسب دو طلا و یک نقره توسط ورزشکاران بومی محلی در مسابقات جهانی ،نایب قهرمانی بانوی جودو کار استان در مسابقات آسیایی و قهرمانی دو میدانی کارهای استان در مسابقات کشوری اشاره کرد .

وی افزود: همچنین اردوهای ملی در استان همدان برگزار شد که اردو و کلاس کبدی با حضور مربی هندی و اردو دوچرخه سواری با حضور مربی اسلوانی که این اردوها میتواند دستاوردهای بسیار خوبی برای استان به ارمغان آورد .

وی گفت : جلسه امروز در راستای هدف گزاری برای بازیهای آسیایی 2018 جاکار تا و المپیک2020 توکیو است که امیدواریم در المپیک آتی ورزشکاران بیشتری را داشته باشیم .

منعم با بیان اینکه هیئت های شناسایی شده با توجه به سابقه فعالیتشان در بازیهای ملی و فراملی انتخای شده اند گفت :حدود چهارده رشته المپیکی و چهار رشته مستعد پاراالمپیکی در همدان شناسایی شده اند و با احتساب منابعی که در اختیار داریم با حداقل امکانانت و منابعی که در اختیار هست و با توجه به فرمایش رهبری که با برنامه محوری و برنامه ریزی باید کارها را پیش برد بتوانیم برنامه ریزی جامع داشته باشیم و نخبه های ورزشی خود را شناسایی و تعداد بیشتری ورزشکار برای المپیک 2020 داشته باشیم .

منعم گفت :در حال حاضر هیئت های ورزشی با موجودی و منابعی که در اختیار دارند باید برنامه ریزی کنند و نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزیابی قرار دهند و بتوانند در وهله اول استعداد یابی و نخبه پروری در این راستاداشته باشند .

منعم با اشاره به اینکه نخبه پروری ورزشی بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت :شرکت در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بسیار مهم است و باید از ورزشکاران در زمان اعزام به مسابقات حتما تست های قابلیت جسمانی گرفته شود و نقاط قوت و ضعف مشخص شود که ما با توجه به اینکه پایگاه قهرمانی را در همدان داریم به راحتی میتوان این کار را انجام دهیم .

همچنین بحث رنکینگ ،لیگ های استانی، میزبانی مسابقات کشوری و فراملی و اردوهای مقطعی و موردی کمک بسیار زیادی در این زمینه می کنیم و هر هیئت با برنامه ریزی دقیق میتواند این کار را انجام دهد و اداره کل قول خواهد داد از ورزشکاران مستعد حتما حمایت کند.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.