سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کوله پشتی بهترین جایگزین کیف

یک فیزیوتراپیست از خانواده‌ها خواست تا از خرید "کیف" برای دانش آموزان خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمدباقر صداقت ، با تاکید بر خودداری خانواده‌ها و دانش آموزان از خرید کیف، بهترین جایگزین کیف را "کوله پشتی" عنوان کرد و ادامه داد:کیف‌های دستی و شانه‌اییک طرفه بوده و توسط یک سمت بدن حمل می‌شوند و همین امر موجب می‌شود تا فشار زیادی به یک سمت بدن وارد شود کهدر صورت تداوم کمردرد و ایجاد مشکلاتی در ستون فقرات را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وارد شدن فشار به یک طرف بدن می‌تواند زمینه‌ساز انحراف ستون فقرات شود گفت:کوله پشتی خریداری شده باید دو میله در دو طرف داشته باشد تا به کوله پشتی ثبات داده و فشار را روی بدن تنظیم کند.عرض بند کوله پشتی حدود پنج سانتی متر در نظر گرفته شود.

این فیزیوتراپیست با اشاره به اهمیت ارتفاع کوله پشتی، گفت: کوله پشتی نه باید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد و همانطور که از نام آن بر می‌آید باید دقیقا روی پشت قرار گیرد.ارتفاع کوله پشتی باید تا حدود اواسط گودی کمر باشد و قطعا کشیده شدن به سمت پایین‌تر مشکلاتی برای گردن و کمر ایجاد می‌کند.

صداقت وزن ایده‌آل برای کوله پشتی را حداکثر 10 درصد وزن بدن کودک عنوان کرد و افزود: در دانش‌آموزان دبیرستانی این میزان می‌تواند تا 15 درصد وزن بدن نیز افزایش یابد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کوله ، پشتی ، کیف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.