کرمانشاه؛

نیمکت ها باید کنار گذاشته شوند

یک فیزیوتراپیست گفت:نیمکت ها باید کنار گذاشته شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ یک فیزیوتراپیست گفت:نیمکت باید کنار گذاشته شده و از صندلی‌های دسته دار در مدارس استفاده شود و این صندلی‌ها باید بگونه‌ای باشد که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.

مرتضی عزیزیان با بیان اینکه نیمکت‌ مدارس برای استفاده دانش آموزان مناسب و استاندارد نیستند، گفت: با توجه به اینکه قد دانش آموزان با هم یکسان نیست، قطعا استفاده از نیمکت‌های با ارتفاع یکسان نیز برای همه آنها مناسب نیست.

این فیزیوتراپیست افزود: هرچه ساق پای دانش آموزان بلندتر باشد، ارتفاع صندلی مورد استفاده آنها نیز باید بلندتر باشد تا پای آنها به طور مناسب روز زمین قرار گرفته و فشاری به کمر و ستون فقرات آنها وارد نشود.در صورتی که ارتفاع صندلی تنظیم نباشد و کف پا به زمین نرسد، فشار بسیاری به اعصاب سیاتیک وارد می‌شود

عزیزیان ادامه داد: پشتی صندلی‌ها نیز باید بگونه‌ای باشد که قوس کمر را به طور کامل پر کند، در غیراینصورت فشار زیادی به ستون فقرات وارد خواهد شد که نیمکت‌ها با توجه به اینکه قوس کمر دانش آموزان را پر نمی‌کنند این آسیب را به دنبال دارند.

وی تصریح کرد: برای سلامت دانش اَموزان این فرهنگ باید جا بیافتد که به دانش آموز اجازه داده شود هر 15 تا 20 دقیقه یکبار بلند شده و 10 تا15 حرکت کششی انجام دهد، زیرا یکجا نشینی طولانی مدت تمرکز را از بین برده و بهره‌وری کلاس را پایین می‌آورد.

عزیزیانمعتقد است، تا سه سال اول ابتدایی باید محیط کلاس مانند خانه بوده و در کف کلاس فرش یا موکت برای استراحت و دراز کشیدن دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای دانش آموزان کلاس اول تا سوم دبستان باید محیط کلاس بگونه‌ای باشد که آنها خیلی راحت از پشت میز خود بیرون آمده و کف کلاس دراز بکشند و استراحت کنندکه در حال حاضر در بسیاری کشورهای پیشرفته وضعیت کلاسهای ابتدایی به این صورت است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار