حوزهICT دارای ظرفیت گسترده ای در زمینه خلق ثروث و اشتغالزایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: حوزهICT دارای یک ظرفیت عظیمو گسترده در زمینه خلق ثروث و اشتغالزایی است.

رضا رحیمی با بیان اینکه هم اكنون بیش از 70 درصد از ظرفیت پارک های علم و فناوری در كشورهاي توسعه يافته دنیا در اختیار حوزه ICT قرار دارد و حجم عظيمي از ثروت در این حوزه توليد می شود ادامه داد:دانشجویان توانمند و خلاق بسیار زیادی در حوزه ICT داریم ولی متأسفانه بازار کار برای فارق التحصیلان اين حوزه چندان مساعد نیست و حتي برخي از نخبگان این عرصه در ادامه مجبور به تغییر رشته می شوند.

رحيمی افزود: روند توانمندسازی فارق التحصیلان حوزه ICT بايد با جدیت بسیار بیشتری دنبال شود و در اين زمينه مجموعه هايي مانند فنی و حرفه‌ای و دانشگاه ها از نقش بسیار مهمي برخوردار هستند.

اين مدير ارشد اقتصادي در ادامه خواهان تحرك و پويايي بيشتر تشكل هاي بخش خصوصي فعال در اين عرصه شد و گفت: نظام صنفی رایانه اي به عنواني يك تشكل مهم بايد مطالبات اصلي فعالان حوزه ICT را به شكل جدي دنبال كند و با ارايه برنامه هاي كاربردي به دنبال ايجاد تحول در اين عرصه باشد و همچنين براي فراهم كردن بسترهاي مناسب برای فعالان این بخش تلاش کند.

وي ادامه داد: هم اكنون تسهیلات مناسب و كم بهره اي در اختيار حوزه ICT قرار مي گيرد، ولي متأسفانه استفاده چنداني از اين منابع ارزشمند در جهت اشتغالزايي و كارآفريني صورت نمي گيرد و بخش خصوصي در جذب اين اعتبارات چندان موفق نبوده است.

رحيمي حوزه نرم افزار را يكي ديگر از بخش هاي درآمدزا معرفي كرد و گفت: با توانمندسازي شركت‌هاي فعال استان مي توان بستري را فراهم كرد تا اين نيازها توسط كارآفرينان بومي تأمين شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.