سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

بازدید وزیر صنعت و معدن از شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی ارومیه

وزیر صنعت و معدن با همراهی جمعی از مدیران صنعتی ارشد کشور از شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی در حومه ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز با همراهی استاندار آذربایجان غربی و با حضور تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد صنعتی کشور پس از افتتاح شرکت محورسازان چی چست به‌عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع محور و قطعات تریلر و بازدید از گروه صنعتی فولاد ارومیه عازم بازدید از شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی در حومه ارومیه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این بازدید با توضیح ویژگیهای این شهرک اظهار داشت: هم اینک بیشترین حجم صادرات و واردات آذربایجان غربی به ترکیه انجام می‌شود بنابراین باید از تمامی ظرفیتهای اقتصادی بین استان‌های مرزی ایران و ترکیه استفاده شود.

جعفرصادق اسکندری گفت: انجام واردات و صادرات کالاها از طریق مرزهای آذربایجان غربی و وجود منطقه آزاد اقتصادی تجاری در شهرستان ماکو طلب می‌کند که یک شهرک سرمایه‌گذار خارجی نیز در ارومیه راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: ایجاد پارک ملی سرمایه‌گذاری صنعتی مشترک با ترکیه تاثیر غیرقابل انکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه دارد.

وی گفت: این پارک ملی در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه ایجاد می‌شود و با ایجاد آن ضمن دعوت و پذیرش گروه‌های سرمایه‌گذاری معتبر ترک در زمینه‌های مختلف از جمله نساجی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، مبلمان، لوازم خانگی، قطعات خودرو، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و صنایع غذایی برای سرمایه‌گذاری بستر بیشتری برای سرمایه‌گذاران داخل کشور نیز ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت امروز از شهرک صنعتی فاز 3 و طرح زاب سان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.