وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز با سفر به شهرستان سلماس کارخانه نگین سفال این شهر را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ظهر امروز محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن سفر به سلماس کارخانه نگین سفال این شهر را افتتاح کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی در حاشیه این افتتاح با اشاره به مزیتهای شهر سلماس در جذب سمایه گذاران داخلی و خارجی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 50 ماده معدنی در آذربایجان‌غربی وجود داشته و حتی بزرگترین معدن تیتان و طلای کشور در این منطقه قرار دارد و در این میان، وجود منطقه آزاد تجاری ماکو و منطقه ویژه سلماس و وجود معافیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در کل استان و نیز فراهم کردن تمامی امکانات سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند زمینه مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در کشورمان و در استان آذربایجان غربی و شهر سلماس باشد.

جعفرصادق اسکندری افزود: هم اینک بسترهای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف در آذربایجان غربی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اینک به کسانی که خواهان سرمایه‌گذاری در ایران و استان بوده و خواهان ایجاد واحدهای فراوری هستند، علاوه بر کمک به واگذاری معادن به آنان، از معافیت‌های قانونی نیز بهره‌مند می‌شوند و در همین راستا شهرک تخصصی سنگ در خوی نیز ایجاد شده و تمامی امکانات زیرساختی آن همانند راه دسترسی، آب، گاز و برق آن فراهم شده است.

اسکندری گفت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی با سه کشور همسایه است بنابراین نقطه اتصال به قاره اروپا به شمار می‌رود، از شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی گفت: کارخانه نگین سفال سلماس ساخت محصولات سفالی و سرامیکی ساختمانی غیرنسوز را انجام می‌دهد.

لازم به ذکر  وزیر صنعت معدن و تجارت پس از افتتاح کارخانه نگین سفال سلماس از کارخانه آتار درب سلماس نیز بازدید کرد و سپس برای افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی عازم شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی شد.

تولید انبوه 200 نوع کابل در کارخانه آذرکابل خوی آغاز شد

محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی با همراهی تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد صنعتی کشور پس از افتتاح چند طرح و واحد صنعتی در ارومیه و بازدید از شهرکهای سرمایه گذاری صنعتی خارجی آذربایجان غربی عازم شهرستانهای شمال این استان شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت پس از افتتاح کارخانه آذر سفال در سلماس به شهرستان خوی سفر کرد و ضمن دیدار با مسئولان و فعالان صنعتی این شهر در مراسم بهره برداری از کارخانه آذرکابل خوی شرکت کرد.

در مراسم بهره برداری از این واحد تولیدی رئیس هیئت مدیره کارخانه آذرکابل خوی اظهار داشت: کار احداث این کارخانه از سال 1393 در شهرک صنعتی خوی آغاز شد و سال گذشته نیز بهره برداری آزمایشی از آن آعاز شد.

علی میرصالحی تصریح کرد: برای احداث این کارخانه 4.5 میلیارد تومان هزینه شده و هم اینک 200 نوع کابل در اندازه‌ها و کاربردهای مختلف در این مجموعه صنعتی تولید و عرضه می‌شود.

وی افزود: در این کارخانه برای 12 نفر امکان اشتغال فراهم شده و 20 نفر نیز به‌صورت اشتغال غیر مستقیم از احداث این کارخانه بهره مند شده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از افتتاح این کارخانه عازم بازدید از کارخانجات نساجی خوی شد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: افتتاح ، وزیر ، معدن ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.