نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای قیمت گذاری مناسب محصولات سیب و انگور برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نادر قاضی پور در جمع استاندار، مدیران و نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان یکی از قطب های مهم تولید سیب و انگور کشور به شمار می رود افزود:‌ امسال هنوز برای سیب و انگور قیمت قطعی مصوب نشده و این موضوع سبب ایجاد مشکلات زیادی برای کشاورزان منطقه شده است و لازم است دولت به سرعت قیمت مصوب این دو محصول را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معیشت بیش از ۳۸ درصد از مردم استان وابسته به بخش کشاورزی است در این راستا دولت توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن وتجارت باید از پیش فروش برخی محصولات از سوی وزارت نفت که بدون هماهنگی با وزیر صنعت انجام می‌شود جلوگیری کند.

دولت تبدیل به ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی را سرعت بخشد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با مطرح کردن بحث منطقه ویژه اقتصادی از نعمت زاده درخواست کرد که دولت با حمایت های لازم ضمینه فعالیت واحد های تولیدی را فراهم و زمینه تبدیل اورمیه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی سرعت ببخشد.

هادی بهادری با بیان اینکه هادی بهادری از نحوه قیمت گذاری شرکت پاکدیس برای محصول انگور ارومیه به شدت انتقاد کرد و گفت: این نوع قیمت گذاری عاملی برای افت شدید ارزش این محصول در بازار است و دولت باید از این نوع از قیمت گذاریهای غیرمسئولانه جلوگیری کند.

وی موضوع احداث واحدهای سنگ بری بزرگ مقیاس در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: به تازگی همکاریهایی با مشارکت ایمیدرو آغاز شده که به سرانجام رسیدن این همکاریها نیازمند ایفای نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

بهادری گفت: اگرچه کار شناسائی ژئوفیزیک هوایی معادن آذربایجان غربی آغاز شده اما این کار هنوز به سرانجام نرسیده و باید تکمیل شود چراکه این موضوع در شناسائی دقیق معادن استان که در عمق بیشتری هستند بسیار مهم است.

معدن تیتان ارومیه مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به آخرین وضعیت شرکت فولاد اورمیه اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت با حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد مدتهاست که زمین گیر شده است و حل مشکل آن نیازمند توجه دولت است چراکه حل مشکل این واحد منجر به اشتغال صدها نفر خواهد شد.

وی با اشاره به معدن تیتان اورمیه گفت: این معدن نیز نیازمند سرمایه گذاری و ورود خود دولت در بهره برداری از آن است.

بهادری گفت: راه اندازی شهرک یا شرکت مشترک با کشور ترکیه با موضوع تولید و عرضه پوشاک در آذربایجان غربی نیز می‌تواند یکی از سرفصل های مهم در توسعه این استان باشد.

وی با اشاره به آثار خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: برای توسعه آذربایجان غربی راهی جز صنعتی کردن این منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.