سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مزاری در گفت‎و‎گو با باشگاه‎خبرنگاران:

شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود باید پاسخگوی فاجعه منا باشد

یک فعال سیاسی افغانستانی با بیان اینکه شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود باید پاسخگوی فاجعه منا باشد گفت: بازخواست حکام ریاض حق طبیعی مردم کشورهای زیان دیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعیسی حسینی مزاری" در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون ضرورت پیگیری حقوق شهدای فاجعه منا از سوی دولت‌های اسلامی اظهارداشت: بی‌کفایتی حکام‌عربستان در فاجعه منا و عدم تامین امنیت حجاج و عدم پاسخگویی آنها در این زمینه باید از سوی مجامع بین‌المللی پیگیری شود.

این فعال سیاسی افغانستانی ضمن ابراز تاسف از عدم‌استقلال برخی دولت‌های اسلامی گفت: بازخواست حکام ریاض در پیگیری حقوق شهدای حج سال گذشته حق طبیعی مردم کشورهای زیان دیده است.
 
وی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی که برخی مواقع در رابطه با تضییع حقوق حیوانات سروصدا براه می‌اندازند، در قبال جان دادن دردناک  بیش از هفت‌هزار مسلمان در سرزمین منا و سکوت تعمدی دولت‌سعودی در این مسئله چشمان خود را بستند و هیچ‌‌گونه موضعی را اتخاذ نکردند.     

حجت‌الاسلام حسینی‌مزاری با اشاره به بی‌اعتنایی حکام‌سعودی نسبت به بازگرداندن شهدای سایر بلاد اسلامی به کشورهایشان و دفن ابدان این شهدا در گورهای دسته‌جمعی، تصریح کرد: لازم است که سایر ملت‌های مسلمان نسبت به آل‌سعود رویکرد غضب‌آلود داشته باشند و امید است که «شجره خبیثه ملعونه» آل‌سعود هرچه زودتر سزای توهین به حجاج بیت‌الله را ببیند.    
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.