سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بیش از 2 درصدی بهای نفت‌خام

بهای نفت‌خام که بدلیل کاهش شدید ذخایر نفتی آمریکا افزایش یافته بود، در معاملات امروز بیش از دو درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گلوب اند میل، بهای هر بشکه نفت‌خام امروز (جمعه) نسبت به روز پیش از آن، بیش از 2 درصد کاهش یافت. با این وجود، بهای هفتگی طلای سیاه همچنان افزایش 5 درصدی را نشان می‌دهد که در سه‌هفته گذشته بی‌سابقه بوده است. افزایش امیدها درخصوص به سرانجام رسیدن طرح فریز نفتی پس از توافق ریاض و مسکو برای همکاری درخصوص بازگرداندن ثبات به بازار آشفته نفت‌خام، روند صعودی بهای طلای سیاه را در یک‌هفته اخیر بدنبال داشته است. 

در معاملات امروز، بهای هر بشکه نفت‌خام دریای برنت با کاهش 1.35 دلاری به 48.64 دلار رسید. این در حالی است که روز پنج‌شنبه هر بشکه نفت‌خام برنت بیش از 50 دلار دادوستد شد. بهای هر بشکه نفت‌خام آمریکا نیز کاهش 1.16 درصدی را تجربه کرد و به 46.46 دلار رسید. 

بهای نفت‌خام در معاملات روز پنج‌شنبه در پی کاهش شدید ذخایر نفتی آمریکا، بیش از 1.5 درصد افزایش یافته بود. طبق گزارش چند روز پیش «مؤسسه نفت آمریکا»، ذخایر نفت‌خام آمریکا بدلیل طوفان آتلانتیک، 12.1 میلیون بشکه کاهش یافته است. در حالی که پیش‌بینی می‌شد حدود 200 هزار بشکه بر این ذخایر افزوده شود. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.