بهای نفت کاهش یافت

در پی انتشار گزارشی درباره کاهش ذخیره نفت آمریکا، بهای طلای سیاه سقوط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز جمعه، بهای نفت پس از افزایش 4 درصدی روز گذشته در اثر افت ذخیره و کاهش شدید واردات نفت خام آمریکا، دوباره کاهش یافت.

بهای نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در هفته جاری، حدود 6 درصد افزایش یافته است و در پی دو هفته افت به، در آستانه سومین هفته افزایش بهای خود است. دلیل عمده این افزایش، توافق روز دوشنبه عربستان و روسیه برای عملی کردن برنامه توقف افزایش تولید نفت و بازگرداندن ثبات به بازار نفت بود.

بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با کاهش 48 سنتی، به بشکه‌ای 49 دلار و 51 سنت رسید. روز پنج شنبه بهای این نفت طی دو هفته اخیر، برای اولین بار به بیش از 50 دلار هم رسید.
بهای نفت پس از این تحت فشار قرار گرفت که تحلیل های مورگان استنلی نشان داد احتمالا تعادل عرضه و تقاضا با تاخیر برقرار شود. 

مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «پیش‌بینی‌های ما برای اواسط سال 2017 تغییری نکرده است. اما از اطمینان ما به آن کم شده است. یک بار دیگر احتمال رخ داد چند تحول دیگر وجود دارد که ممکن است برقراری تعادل را بر هم بزند و آن را تا اواخر 2017 یا حتی 2018 به تاخیر بیندازد.» 
بعد از این که روز پنج شنبه، داده های دولت آمریکا نشان داد ذخیره نفت خام آمریکا هفته گذشته 14 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش داشته و به 511 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است، بهای نفت نیز واکنش نشان داد. این بزرگترین کاهش ذخیره از ژانویه سال 1999 تا کنون است. 

تاجران، علت این کاهش را تاخیر تخلیه بار نفت کش ها در تگزاس و لوئیزیانا به دلیل طوفان استوایی هرمین می دانند. همچنین افراد فعال در بازار می گویند بابت بزرگ ترین آزمایش هسته ای کره شمالی، خطر ژئوپولتیکی خاصی وجود ندارد و این مسئله بر بازار تاثیر زیادی نداشته است.

بازار نفت، هنوز چشم انتظار نشست غیر رسمی اعضای اوپک و غیرعضو اوپک مانند روسیه است که از 26 تا 28 سپتامبر در الجزایر برگزار خواهد شد. اما این طور به نظر می رسد که امید چندانی به توافق وجود ندارد. 

رشد سریع تولید نفت ایران نیز در سه ماهه گذشته کند شده است و نشان می‌دهد احتمالا تهران برای رسیدن به برنامه از پیش تعیین شده خود، با مشکل مواجه خواهد شد. ایران خواستار معافیت از تعیین سقف بر افزایش تولید خود می باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار