سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

فاجعه منا مصداق بی لیاقتی حکام آل سعود

شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام مصداق بی لیاقتی آل سعوداست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت الاسلام علی ابراهیمی پور خطیب جمعه آبادان گفت: فاجعه منا و شهادت هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام مصداق بارز کوتاهی و بی لیاقتی آل سعود در اداره حرمین شریفین است و هرگز این فاجعه از ذهن مسلمانان فراموش نمی شود.

ابراهیمی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان افزود: سرزمینی که امن ترین سرزمین برای مسلمانان بود اکنون برحسب جنایتی که آل سعود در سال گذشته انجام داد در اذهان به یک نقطه هلاکت، غیرامن و خطرناک و مرکز اجرای همه منویات شوم و نقشه های مزدوری آل سعود در برابر آمریکا و صهیونیست تبدیل شده است.

وی گفت: فاجعه منا و جان باختن حاجیان در حرم امن الهی نشانگر بی مدیریتی و سوء تدبیر آل سعود و این سند جنایت آنها در تاریخ ماندگار است.

خطیب جمعه آبادان افزود: آیین حج در دین اسلام واجب و مکه متعلق به همه مسلمانان جهان است و حکام آل سعود حق ندارند برخی مسلمانان را از جمله ایران و یمن از اعمال حج محروم کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: حاکمان آل سعود گروه های تکفیری را پرورش می دهند تا در یمن، سوریه و برخی کشورهای اسلامی جنایت کنند.

وی افزود: با حمایت آل سعود، صیونیست ها در خاورمیانه نفس راحتی می کشند و دست به کشتارهای ظالمانه می زنند.خطیب جمعه آبادان خطاب به خیرین گفت: دشمن به دنبال دین زدایی است و ما باید بیشتر به کارهای فرهنگی بپردازیم و خیرین می بایست بخشی از کمک های خود را در راه مسجد ها و کارهای فرهنگی در این مکان ها هزینه کنند.

وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در ایران افزود: یکی از عواملی که باعث این مشکل شده مهریه سنگین از سوی خانواده هاست ضمن اینکه برای ازدواج نباید شرایط مالی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.