سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

خود تحریمی بدعتی جدید

ملت ننگ FATF را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی امام جمعه شهر چمران گفت: خود تحریمی بدعتی است که این ملت آن را به هیچ‌وجه تحمل نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، افزود: برترین روش گرامی‌داشت آن امام همام مجاهدت شبانه‌روزی علمی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای تربیت ذخایر علمی انقلابی است و باید کاری کنیم مثل عصر خود امام که دیگر ادیان و مذاهب برای تحصیل علوم پیشرفته راهی غیر از شاگردی مدرسه اهل‌بیت نداشتند، شود.

وی در ادامه با تبریک آغاز به کار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهر چمران، گفت: حوزه‌های علمیه ادامه دهندگان نهضت امام محمدباقر(ع) هستند، راه‌اندازی و آغاز به کار حوزه علمیه شهر چمران که مهم و حیات بخشیدن به این منطقه است را به مردم مؤمن و غیور این شهر و جراحی تبریک عرض می‌کنم و طلاب از شنبه هفته جاری دروس خود را آغاز می‌کنند و مراسم افتتاحیه رسمی این حوزه نیز با حضور علما و مؤمنان برگزار خواهد شد.

خطیب جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها به عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال اشاره کرد و افزود: حج امسال بدون حضور تفکر مقاومت و برائت، حجی ابتر و ناقص است که در این حج آمریکا و اسراییل نیز حاجی می‌شوند، آل‌سعود بداند برائت تعطیل‌بردار نیست و مؤمنان پس از نماز جمعه این هفته مراسم برائت را انجام خواهند داد.

هاشمی گفت: بر استفاده مناسب از روز عرفه و ظرفیت بزرگ بخشش الهی در این روز که حتی شامل کفار نیز می‌شود تاکید فراوان شده است، اما امسال که سالگرد شهادت جانباختگان منا و حج سال پیش است ملت و رهبری بزرگوار عید ندارند، عید واقعی ملت مسلمان محو شجره ملعونه آل‌سعود از حرمین شریفین است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری موضوع توسط سازمان ملل، افزود: سالگرد شهادت جانباختگان منا باید در سازمان ملل برگزار شود که بدانند عمق فاجعه چیست و بررسی کنند و به جای اینکه خود مجرم در این زمینه تحقیق کند گروه تحقیق مورد اعتمادی را مأمور پیگیری حادثه کنند.

امام جمعه شهر چمران گفت: از محرومیت چند کشور از حج واجب نباید به سادگی گذشت، حج حق ثابت و مطالبه تمام ملت‌های مسلمان است و حق را باید گرفت، حکومت مستبد و جعلی آل‌سعود باید خون‌بهای کشته شدگان حج سال گذشته را بدهد و دستگاه دیپلماسی کشور باید با جدیت پیگیر حقوق ملت خود باشد.

هاشمی با اشاره به اجرای FATF توسط ایران و اعمال تحریم‌های بانکی علیه نهادها و مردان انقلابی نظام، افزود: تحریم خارجی علیه اقتصاد این ملت کم بود حالا تحریم داخلی نیز اضافه شده است، این موضوع هیچ توجیهی ندارد، غرب کِی به تعهدش پایبند بود که ترس تحریم‌ها را دارید و خود تحریمی را آغاز کرده‌اید، خود تحریمی بدعتی است که این ملت آن را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.