سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه گستاخانه تل آویو: به پاراگوئه در مبارزه با حزب‌الله کمک می‌کنیم

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گستاخانه از همکاری اطلاعاتی با پاراگوئه در مبارزه با حزب‌الله خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه صهیونیستی جروزالم پست، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادعایی اعلام کرد به پاراگوئه برای مقابله با اقدامات حزب الله در مرز مشترک آرژانتین و برزیل کمک می‌کند.

بر این اساس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در روز گذشته و همزمان با بازگشایی سفارت جدید این رژیم در آسونسیون، پایتخت پاراگوئه از کمک به این کشور در مقابله با آنچه که " نفوذ حزب الله در آمریکای جنوبی" خواند، خبر داد. در بیانیه گستاخانه وزارت خارجه این رژیم آمده است: اسراییل با پاراگوئه در جنگ علیه تروریسم همکاری می‌کند و نقش حمایتی خود را علیه اقدامات حزب الله در مرز مشترک میان سه کشور آمریکای لاتین ادامه خواهد داد. 

یک مقام صهیونیست در این باره مدعی شد: "این همکاری برای سال‌ها در آن منطقه ادامه خواهد یافت. مرز این سه کشور محل تمرکز نیروهای شیعه لبنانی است که در آنجا پایگاهی لجستیک برای حمایت از تروریسم تشکیل داده‌اند." او بدون ذکر جزئیات گفت: تل آویو با پاراگوئه همکاری‌های اطلاعاتی دارد. 

در ادامه این مطلب ادعا شده است: بر طبق گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم در سال 2016، پاراگوئه با چالش‌هایی مانند مهاجرت، رسم و رسومات داخلی و کنترل اجرای قانون در مرزهای پر منفذ خود به خصوص در مرز مشترک با برزیل و آرژانتین رو به روست. قاچاقچیان فعال در مرز توانایی تبدیل شدن به سازمان‌های تروریستی را دارند. حزب الله لبنان درحال بسط و گسترش حضور خود در آمریکای جنوبی و منطقه کارائیب است. حزب الله می‌کوشد با به وجود آوردن زیرساخت‌های لازم، به صورت مشروع یا قاچاق در آمریکای لاتین حضور یابد.

دو ماه پس از سفر هوراسیو کارتس، رییس جمهور پاراگوئه به سرزمین‌های اشغالی، تل آویو سفارت خود در این کشور را بازگشایی کرد. مراسم افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در آسونسیون با حضور برخی از مقامات ارشد پاراگوئه مانند رییس دادگاه عالی، رییس مجلس و وزیر کار این کشور برگزار شد. 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، پس از کلمبیا، پاراگوئه نزدیک‌ترین دوست تل آویو در آمریکای جنوبی است.  
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
خاک بر سرشون وقتی این صهیونیست ها کشورشون رو غارت کردن بعد میفهمن کی تروریسته حزب‌الله یا صهیونیست ها