یک نیروی واکنش سریع با هدف مقابله با حملات تروریستی احتمالی به دو نیروگاه هسته ای بلژیک ایجاد خواهد شد.

تشکیل نیروهای ویژه ضد تروریستی در بلژیکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت کشور بلژیک روز جمعه اعلام کرد از ابتدای سال آینده میلادی، یک نیروی واکنش سریع با هدف مقابله با حملات تروریستی احتمالی به دو نیروگاه هسته ای این کشور و نیز مکان های راهبردی دیگر ایجاد خواهد کرد.

آن لور مولینیو، سخنگوی وزارت کشور بلژیک در این رابطه گفت "تصمیم گرفته ایم واحدی جدید در پلیس ایجاد کنیم که وظیفه محافظت از ساختمان هایی همچون سفارتخانه ها، دادگاه ها و نیروگاه های هسته ای را بر عهده خواهد داشت؛ این نیروی جدید متشکل از هزار و ششصد افسر پلیس، در ماه های آینده کار خود را آغاز خواهد کرد."

پس از وقوع حملات تروریستی پاریس در اواخر سال 2015، دو نیروگاه هسته ای بلژیک یعنی نیروگاه «دوئل Doel» در شمال و «تیهانژ Tihange» در جنوب شرق این کشور تحت مراقبت شدید حدود یکصد و چهل نظامی قرار گرفت. پس از وقوع حملات تروریستی بروکسل در بیست و دوم مارس، این تدابیر امنیتی به طور موقت تقویت شد.

این در حالی است که مقامات ارتش بلژیک بارها گفته اند حضور نظامیان در خیابان ها نمی تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

مطبوعات بلژیک در ماه فوریه فاش کردند بازرسان ویژه تحقیق درباره حملات پاریس به این موضوع پی برده اند که یک گروه تندرو در بلژیک از یکی از مسئولان بخش هسته ای این کشور جاسوسی می کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار