رئیس حزب کارگر انگلیس که بخاطر گفته‌هایش در انتقاد از رژیم صهیونیستی و حمایت از گروه‌های مقاومت به مجلس احضار شد، داشتن هرگونه احساسات ضداسرائیلی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی «تایمز آو اسرائیل»، «جرمی کوربین» دیروز در برابر اعضای کمیته امور داخلی مجلس اتهام موضع گیری ضدیهودی حزب کارگر را رد کرد؛ اما حمایت از حزب‌الله و حماس را پذیرفت و به خاطر آن ابراز شرمساری کرد.

کوربین در توجیه سخنان ضداسرائیلی خود در برابر نمایندگان گفت: «من آن موقع همین ادبیاتی که اینجا دارم را استفاده کردم و منظورم ایجاد پیشرفت در مذاکرات (سازش) و تشویق طرفین به مباحثه در خصوص روند صلح بود.»

رئیس حزب کارگر سپس به اتهام حمایت از حزب‌الله و حماس پرداخت و در دفاع از خود گفت: «من یک صحبت کلی را مطرح کردم. البته پس از اینکه متوجه شرایط حاکم بر فضا شدم، آرزو کردم که ایکاش آنگونه صحبت نمی‌کردم ... از استفاده از آن کلمات متأسفم.» کوربین در ادامه با لهجه‌ای صریح گفت: حماس و حزب‌الله «هیچ‌ گاه» دوستان من نبودند.

کوربین پیش از این نیز گفته بود «مسئولیت دوستان یهودی ما در خصوص اقدامات کابینه اسرائیل یا نتانیاهو کم‌تر از مسئولیت دوستان مسلمان ما بخاطر اقدامات گروه‌های افراطگرا نیست.» 

رژیم صهیونیستی به شدت در مقابل این اظهارات واکنش نشان داد. «ایزاک هرتزوگ» رئیس حزب مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی، درباره اظهارات کوربین گفته بود سخنان او «مایه خشم، غیرقابل قبول و خیانت به ارزش‌های بین‌المللی حزب کارگر» است. کوربین در این خصوص هم عقب‌نشینی کرد و گفت که منظورش مقایسه اسرائیل و داعش نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۷ تير ۱۳۹۵
ای داد از این وحشت وترس
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۵
مگه کشورهای اروپایی نمیگن که ما آزادی بیان و اعتقادات داریم. خب این بابا هم عقیده ش اینه. به کسی چه؟ چرا باید جواب پس بده؟بنده خدا رو چنان ترسوندن که 180 درجه تغییر موضع داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۵
آقای کوربین رژیم صهیونیستی از بانیان داعش است . این را که نمی توانید کتمان کنید !!!!!
علت وجودی داعش آمریکائی ، رها کردن رژیم ترسو و کودکش صهیونیستی از درگیری مستقیم با گروه های مقاومت اسلامی در منطقه است .
بر بانیان رژیم صهیونیستی و داعش لعنت ابدی .
آخرین اخبار